26 آبان 1398 - 09:09
عباسی در گفت وگو با ایبِنا اعلام کرد،

اصلاح قانون بانکداری با هدف کمک به بانک مرکزی در دستور کار مجلس

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس اصلاح قانون بانکداری را با هدف کمک به بانک مرکزی در مسیر اصلاحات اخیر در دستور کار دارد.
کد خبر : ۱۰۸۷۰۸
اسدالله عباسی

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به عملکرد بانک مرکزی همزمان با تغییر مدیریت آن، گفت: خوشبختانه تغییر مدیریت و سیاست گذاری های جدید توانسته تا حدودی آرامش نسبی را به بازار تزریق کند.


نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حوزه عملکرد بانکی انتقادات بسیاری وجود دارد که برای رفع آن ها باید اصلاح قوانین در این حوزه صورت بگیرد، افزود: مجلس اصلاح قانون بانکداری را با هدف کمک به بانک مرکزی در مسیر اصلاحات اخیر در دستور کار دارد تا به این ترتیب اقتصاد کشور از وضعیت نابه سامان به سمت وضعیت مطلوب حرکت کند.


وی با تاکید بر اینکه منابع مالی بانک ها باید در حوزه خدمات رسانی به مردم هزینه شود، تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش تولید و حمایت از تولید کننده از سوی بانک ها مولفه ای است که می تواند اقتصاد را از رکود فعلی نجات دهد که لازمه تحقق این مهم اصلاح رویه فعلی بانک ها است.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بانک ها باید دارایی های خود را به سمت امور مولد هدایت کنند، گفت: توجه بیشتر به عملکرد شبکه بانکی از سوی بانک مرکزی می تواند کارآمدی آن را در حوزه ساماندهی اقتصادی تسهیل کند.


عباسی با تاکید بر اینکه بانک‌ها می توانند چالش های پیش روی اقتصاد کشور در حوزه های تولید و صنعت را با مدیریت و تزریق به موقع منابع کاهش دهند، افزود: سیاستی که بانک مرکزی در حوزه کاهش تلاطم ارزی در پیش گرفت می‌تواند در حوزه ساماندهی شبکه بانکی نیز الگو قرار بگیرد.


سخنگوی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: جدیت مجلس در راستای بررسی اصلاحات لازم برای ادامه فعالیت شبکه بانکی نشان می دهد که اصلاح عملکرد بانک ها می تواند بازار را به ساحل آرامش هدایت کند.


وی بر ضرورت اصلاح رویه‌های موجود در حوزه عملکرد شبکه بانکی‌تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در بخش تولید و حمایت از تولیدکننده از سوی بانک‌ها مولفه ای است که می‌تواند اقتصاد را از رکود نجات دهد.


برچسب ها: بانک ها اصلاح
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها