25 آبان 1398 - 09:15
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

پیمان‌های پولی دو یا چندجانبه بسیاری اجرایی شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، از اجرای بسیاری از پیمان‌های پولی دو یا چندجانبه خبر داد و گفت: بانک مرکزی در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.
کد خبر : ۱۰۸۷۱۰
محمدرضا پور ابراهیمی

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به چرایی عدم اجرای پیمان های دو یا چندجانبه پولی، گفت: نمی توان گفت این نوع پیمان ها اجرایی نشده زیرا در حال اجرا هستند، اما با توجه به شرایط کشور نمی توانیم ریز جزییات آن را بیان کنیم.


وی ادامه داد: این نوع پیمان ها بحث جدیدی بوده و بر اساس تجربیات کشورها در حوزه های مشترک باید به نتیجه برسد تا عواید آن را بتوانیم مبنا قرار دهیم. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همکاری های مشترک اقتصادی با کشورهای دیگر دنیا شکل های ثابتی دارد، افزود: پیمان های دو یا چند جانبه کار جدیدی بوده و باید سازوکارهای آنها تعیین شود.


پورابراهیمی با بیان اینکه اکنون کشور در شرایط تحریمی قرار دارد، تصریح کرد: در این شرایط باید عقد پیمان های پولی دو یا چندجانبه به صورتی باشد که نیازی به رسانه ای کردن یا ذکر جزییات نباشد زیرا مطرح شدن این مسائل به طور حتم واکنش های کشورهای استکباری را به همراه خواهد داشت.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه برخی از کشورهایی که در شرایط اخیر در زمینه پولی و مالی با کشور ما همکاری می کنند به عقد پیمان نامه های پولی اقدام کرده اند، گفت: از چارچوب های این نوع قراردادها مطلع هستیم، اما لازم نیست ریز اطلاعات که در مرحله عملیاتی قرار دارد رسانه ای شود.


پورابراهیمی با بیان اینکه بانک مرکزی نیز در حوزه ارتباط گیری با کشورهای مختلف برای اجرای پیمان نامه های پولی دو یا چند جانبه خوب عمل کرده است، افزود: با توجه به استقبال کشورهای بسیاری از این نوع پیمان های پولی، باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بانک مرکزی باید با هدف گذاری های صحیح نهایت بهره برداری از این پیمان های پولی را داشته باشد.

برچسب ها: مجلس پیمان پولی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر