04 آذر 1398 - 09:12
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

تقویت تسهیلات‌دهی نظام بانکی با فروش امول مازاد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه قانون در خصوص فروش اموال مازاد دست بانک‌ها را باز گذاشته است، گفت: بانک‌ها باید با فروش اموال مازاد خود روند تسهیلات دهی را تقویت کنند.
کد خبر : ۱۰۸۷۷۰
لوگوی جدید بانک ها

سیدتقی کبیری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به عملکرد شبکه بانکی در سال های اخیر گفت: عمدتا بانک ها در گذشته به دلیل اینکه کار بنگاه داری سود داشت به دنبال این کار رفتند و حتی در یک مقطع زمانی دچار مشکل  مالی نیز شدند.


نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون بهترین راهکار شبکه بانکی برای رهایی از مشکلات چند سال اخیر فروش اموالی است که به عنوان دارایی منجمد در اختیار دارند.


کبیری با تاکید بر اینکه قانون در خصوص فروش اموال مازاد دست بانک ها را باز گذاشته است، تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت الکترونیک و انجام همه امور بانکی در بستر وب نیازی به گسترش شعب فیزیکی نیست.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اعتماد مردم به بانک ها باید بیشتر شود، گفت: اگر مردم به شبکه بانکی بی اعتماد شوند سرمایه ها سر از بازارهای کاذب در خواهند آورد و در نتیجه نقدینگی سرگردان تورم را بیش از پیش می کند.


وی با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر بازار سرمایه توانسته اعتماد مردم را جلب کند، افزود: بانک و بورس به عنوان بازار سرمایه باید در تعامل و رقابتی سالم به مدیریت نقدینگی در جامعه کمک کنند.


این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: مجموعه بانک ها و بازار سرمایه باید در مدیریت نقدینگی بازار در کنار مسئولیت های تعریف شده خاص خود در هدف مشترک به سمت تولید به کمک یکدیگر بپردازند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس بارها در خصوص کمک به دولت برای بهبود وضعیت شبکه بانکی اعلام آمادگی کرده و در صورت لزوم به تدوین قانون مورد نیاز نیز می پردازد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر