درآمد ۱.۸ میلیارد دلاری ترکیه از صادرات فرش در ۳ ماه!

ترکیه همچنان در صدر صادرکنندگان فرش قرار دارد تا در سه ماهه گذشت سال جاری میلادی رکورد جدیدی از محل درآمد ناشی از صادرات فرش به دست بیاورد.
کد خبر : ۱۰۸۷۷۴
پرچم ترکیه

به گزارش ایبِنا، ترکیه در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار فرش صادر کرده و امسال نیز در صدر کشورهای صادرکننده فرش قرار گرفته است. بر اساس داده‌های مرکز آمار ترکیه و مرکز تجارت بین الملل (ITC) ترکیه در دوره ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۹ به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار به کشورهای مختلف صادر کرده است.


ترکیه سال گذشته با ۲.۷ میلیارد دلار صادرات در صدر کشورهای صادر کننده فرش قرار داشت و امسال نیز جایگاه خود را همچنان حفظ کرد. همچنین در دوره سه ماهه گذشته، بیشترین میزان صادرات با ۴۵۳ میلیون دلار به ایالات متحده آمریکا صورت گرفته و پس از آن کشورهای عربستان سعودی با ۲۷۷.۹ میلیون دلار، آلمان با ۸۸.۸، عراق با ۸۲.۸ و بریتانیا با ۸۱.۹ میلیون دلار در رده های بعدی قرار گرفته اند.


صلاح الدین کاپلان، رییس بخش صادرات فرش مجمع صادر کنندگان ترکیه در گفتگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: هدف ما در سال ۲۰۲۰ انجام صادرات ۳ میلیارد دلاری است. به ۱۷۰ کشور جهان فرش صادر می کنیم. بیشترین صادرات فرش ترکیه به ایالات متحده صورت می‌گیرد.

برچسب ها: دلار صادرات ترکیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر