کاهش ۲۰۸ واحدی شاخص بورس

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با کاهش بیش از ۲۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۳۰۶ هزار و ۸۸۵ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۱۰۸۷۷۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که اکثر شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.


کاهش شاخص‌ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۲۰۸) واحد ریزش معادل (۰.۰۷) درصد به ۳۰۶ هزار ۸۸۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۵۵) واحد افت معادل (۰.۰۷) درصد به ۸۲ هزار ۲۱۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۳۴) واحد افت معادل (۰.۲۶)  درصد به ۸۸ هزار و ۲۱۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۵۶) واحد ریزش، معادل (۰.۲۶)  درصد به ۵۸ هزار و ۹۸۷ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۰۱۳) واحد کاهش، معادل (۰.۲۸) درصد به ۳۵۷ هزار و ۲۶ واحد، شاخص بازار اول با (۳۱۳) واحد افت معادل (۰.۱۴) درصد به ۲۲۲ هزار ۳۸۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۰۸ واحد ریزش معادل ۰.۰۵ درصد به ۶۲۷ هزار و ۶۳ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۳ نماد « فارس با (۱۵۳) واحد، خودرو با (۱۵۲) واحد و پارس با (۱۰۸) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «ذغال سنگ با ۴۳۴ واحد رشد معادل ۴.۷۰ درصد به ۹ هزار و ۶۸۰ واحد، لاستیک با ۲۲۰۷ واحد افزایش معادل ۳.۲۴ درصد به ۷۰ هزار و ۲۴۸ واحد، محصولات چوبی ۸۹۰۸ واحد رشد معادل ۲.۹۳ درصد به ۳۱۲ هزار و ۷۱۶ واحد، خودرو (۱۵۲۳) واحد کاهش معادل (۳.۳۶) درصد به ۴۳ هزار و ۸۰۲ واحد، منسوجات با (۱۵۸) واحد افت، معادل (۳.۵۹) درصد به ۳ هزار و ۸۵۷ واحد، انتشار و چاپ (۴۲۰۵۸) واحد کاهش معادل (۴.۰۸) درصد به ۹۸۷ هزار و ۵۹۲ واحد، وسایل ارتباطی با با (۵۷۶) واحد ریزش معادل (۴.۴۷) درصد به ۱۲ هزار و ۳۳۹ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت‌ها


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «فپنتا، بنیرو، وصنا، پکویر، وآذر، سفانو و دشیمی»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «ستران، ختوفا، سشمال، نمرینو، قمرو، خکمک و سیلام» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در۳۴۳ هزار و ۶۶۵ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۵۶۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر