02 آذر 1398 - 09:49
فرشادان تاکید کرد:

کاهش حجم دارایی‌های منجمد بانکی با حذف سود مرکب

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: حذف سود مرکب از حجم دارایی های منجمد بانکی می‌کاهد.
کد خبر : ۱۰۸۸۸۷
نظام بانکی

سیدمهدی فرشادان در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف مطالبات معوق شبکه بانکی، گفت: حذف سود مرکب موجب تسریع در جمع‌آوری مطالبات معوق بانک‌ها می‌شود.


نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک‌ها باید مسیر بازگشت منابع منجمد شده را باز کنند، افزود: محاسبه و اخذ سود مرکب و جرایم توسط بانک‌ها، بزرگترین مانع رونق تولید و تحرک اقتصادی در شرایط امروز اقتصاد کشور است.


وی با اشاره به تجربه موفق حاصل از بخشودگی جرایم و سود وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان، تصریح کرد: بانک‌ها با حذف سود مرکب از تسهیلات‌گیرندگان و تولیدکنندگان می‌توانند مهم ترین گام حمایتی از تولید در کشور را برداشته و بسیاری از واحدهای تولیدی را از خطر ورشکستگی نجات دهند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه حذف سود مرکب از تولیدکنندگان واقعی باعث کاهش هزینه‌های تولید شده و به نوعی مشوقی برای حوزه مولد کشور به شمار می رود، ادامه داد: در شرایط فعلی اقتصادی باید بانک‌ها پشتوانه ای برای بخش تولیدی کشور باشند در غیر این صورت اقتصاد با گره های بسیاری مواجه خواهد شد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: اصلاح سیستم بانکی کشور با لوایح بانکداری اسلامی در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی در دستور کار است تا بتوان به این واسطه شرایط را در حوزه امور مولد بهبود بخشید.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مماشات بانک‌ها با تولیدکنندگان به نفع خود آنها است، تصریح کرد: در شرایط فعلی سخت گیری در دریافت جرایم و سود مرکب بانک‌ها را نیز از دریافت حق قانونی خود دور می‌کند که این مصداق افزودن بر دارایی‌های منجمد بانکی است.


 گفت وگو از مینا ساعتچی


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر