02 آذر 1398 - 09:43

بانک مرکزی اجازه تلاطم دوباره در بازار ارز را نمی‌دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه شرایط برای بازگشت نرخ ارز به قیمت های نجومی فراهم نیست، گفت: بانک مرکزی اجازه چنین تلاطم هایی را نخواهد داد.
کد خبر : ۱۰۸۹۱۹
دلار

سیدکاظم دلخوش در گفتگو با ایبِنا با اشاره به آخرین وضعیت بازار ارز و سکه، گفت: خوشبختانه نظارت های جدی بر بازار نرخ ارز و سکه را درگیر تلاطم های قیمتی نمی‌کند.


نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ظرف چند روز ابتدایی افزایش نرخ بنزین رشد چند هزار تومانی قیمت دلار طبیعی بود، افزود: رشد ناچیز نرخ ارز پس از تغییر قیمت بنزین حباب موقتی بوده که به زودی تخلیه خواهد شد.


دلخوش با تاکید بر اینکه بانک مرکزی می تواند کنترل بازار را به دست بگیرد، تصریح کرد: رشد قیمت ارز و رسیدن آن به اوج تلاطم های قیمتی ممکن نیست.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه سیاست های بانک مرکزی در خصوص ساماندهی ارزی موقتی نبوده و به روزرسانی آن ها تداوم دارد، گفت: تجربه چند ماهه حضور دکتر همتی در بانک مرکزی نشان از تداوم ثبات نرخ ها در بازار دارد.


دلخوش با تاکید بر اینکه دولت در خصوص افزایش نرخ بنزین باید مراقب قیمت اقلام اساسی مردم باشد، تصریح کرد: جلوگیری از افزایش نرخ تورم از ۴درصد اعلامی یکی از ملزومات ساماندهی وضعیت بازار است.


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای کاهش واقعی قیمت ارز ایجاد ثبات در شرایط اقتصادی ضروری است، گفت: به طور حتم پس از از بین رفتن حباب ایجاد شده در نتیجه نرخ بنزین نرخ ارز دوباره روند کاهشی خود را دنبال خواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها