مدیرعامل مدیریت فناوری بورس:

سامانه‌های بورس در شرایط خاص پایدار است

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس اعلام کرد: سامانه‌های بورسی در شرایط خاص پایدار است.
کد خبر : ۱۰۸۹۵۶
بورس

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا، روح‌الله دهقان اظهار داشت: در این شرایط، کاربرهایی که از طریق ایستگاه‌های معاملاتی کارگزاری‌ها برای انجام معاملات اقدام می کردند با مشکلی رو به رو نبودند زیرا همواره هسته و شبکه معاملات همچنین شبکه کارگزاری‌ها روی یک بستر کاملا ایزوله از شبکه اینترنت قرار دارد، به این معنی که وابستگی به برقراری اینترنت برای استفاده از آن وجود ندارد.


وی اضافه کرد: این شبکه‌ها از طریق ایستگاه‌های (نامک)، وصل هستند و به این دلیل هیچ اختلالی در این سامانه‌ها وجود نداشته و به طور ۱۰۰درصدی سرویس ارایه می‌دهند. براین اساس پایداری ۱۰۰ درصدی سامانه های بورسی در این دوره وجود داشت.


دهقان در ادامه به وضعیت بخش دیگری از معامله‌گران که به طور برخط (آنلاین) معامله می‌کنند، اشاره کرد و گفت: این افراد از درگاه شرکت‌های نرم افزاری و کارگزاری‌ها به سامانه معاملات وصل می‌شوند؛ اگرچه به دلیل وجود اختلال در اینترنت بعضا ممکن بود آنها به سامانه‌ها دسترسی نداشته باشند، اما این عدم دسترسی مقدار قابل ملاحظه‌ای نبود.


مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تاکید کرد: در مقایسه اگر آمار معاملات در روزهای ابتدایی هفته گذشته را با هفته قبل آن که معاملات در شرایط عادی در حال انجام بود، از نظر درصد تعداد معاملات و رقم معاملات بررسی کنیم، متوجه می شویم که رقم ها به یکدیگر بسیار نزدیک بودند. این موضوع نشان می‌دهد که اختلال در شبکه اینترنتی تاثیر چندانی بر معاملات برخط نگذاشته است.


دهقان توضیح داد: گرچه ممکن است برخی از معامله‌گران به دلیل عدم دسترسی به موتور جستجوگر گوگل برای دسترسی به آدرس معاملات برخطشان یا نداشتن لینک مستقیم آن با مشکل مواجه شده باشند، اما با توجه به استعلاماتی که انجام شده است، تمام سامانه های برخط از نظر سرویس‌دهی به دلیل اینکه سرورهایشان داخل ایران قرار دارند و هیچ کدام از آنها از سرورهای خارج از ایران استفاده نمی‌کنند، کاملا در دسترس بودند.


وی افزود: براین اساس در مقایسه، شاهد افت قابل ملاحظه‌ای روی تعداد شرکت‌کنندگان آنلاین در معاملات نبودیم. به طور مثال روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه؛ در فرابورس ۸۲ درصد و در بورس تهران ۷۳ درصد معاملات از طریق معاملات برخط انجام شد که در مقایسه با هفته گذشته رقم‌ها کاملا مشابه بوده و تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشتند.


مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تاکید کرد: روند معاملات (حجم و تعداد معاملات) نسبت به هفته قبل از آن روندی طبیعی داشت به طوریکه حجم و تعداد معاملات تقریبا شبیه همان هفته بود. در حال حاضر نیز بازار حجم معاملات تابستان و بهار را نداشته و شرایط آرامی را طی می‌کند.  

برچسب ها: بورس شرایط خاص
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر