رشد ۱۶ درصدی حجم معاملات بورس کالا

تالارهای مختلف بورس کالا، طی آبان ماه سال ۹۸، شاهد معامله ۲ میلیون و ۴۵۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به ماه ماقبل رشد ۱۶ درصدی را در حجم معاملات تجربه کرد.
کد خبر : ۱۰۸۹۵۷
بورس کالا

به گزارش ایبِنا،  طی مدت مذکور تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالا شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۶۳۴ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۶۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود. در این تالار بالغ بر ۵۴۴ هزار و ۴۰۷ تن انواع قیر، ۲۶۶ هزار و ۱۸۴ تن انواع مواد پلیمری و ۱۲۰ هزار و ۶۴۲ تن مواد شیمیایی معامله شد.


بر اساس این گزارش، از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۵۴۳ هزار و ۹۴۰ تن وکیوم باتوم، ۱۶ هزار و ۲۵۰ تن گوگرد، ۳ هزار و ۶۲ تن عایق رطوبتی، ۴ هزار تن کک، ۱۹۰ تن آرگون، ۴ هزار و ۶۹۲ تن روغن پایه، ۴ هزار تن سلاپس واکس و ۱۳۳ هزار تن لوب کات اشاره کرد.


تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز طی آبان ماه میزبان معامله ۸۰۳ هزار و ۴۳۵ تن انواع کالا به ارزش ۴۳ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال بود. در این تالار ۷۵۶ هزار و ۳۴۴ تن انواع فولاد، ۱۱ هزار و ۲۲۵ تن انواع مس، ۵۱۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳۶ تن کنسانتره،   ۱۶ هزار و ۲۲۰ تن آلومینیوم، ۴ هزار تن کک، ۱۰۰ تن شمش روی، ۱۵ هزار تن کنسانتره سنگ آهن و ۵۵ کیلو گرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.


بازار فرعی بورس کالا نیز طی مدت مذکور معامله ۱۶ هزار و ۳۵۸ تن کالا را تجربه کرد.


جزییات معاملات هفتگی


افزون بر این، در هفته منتهی به ۳۰ آبان ماه، ۶۲۶ هزار و ۵۶۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت.


طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۲۱۵ هزار و ۲۳۹  تن انواع کالا به ارزش ۱۲ هزار و ۵۰۰  میلیارد ریال معامله شد. در این تالار ۱۹۸ هزار و ۳۹۷  تن فولاد، ۴ هزار و ۶۶۰  تن مس، ۵ هزار و ۲۰  تن آلومینیوم، ۱۵۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها،   ۱۸ کیلوگرم شمش طلا، ۵ هزار تن کنسانتره سنگ آهن و ۲ هزار تن کک از سوی مشتریان خریداری شد.


همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۳۹۶ هزار و ۲۵۹  تن انواع کالا به ارزش ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به فروش رسید. در این تالار ۱۲۷ هزار و ۸۱۵  تن قیر، ۱۲۶ هزار و ۵۰۰  تن وکیوم باتوم، ۸۵ هزار و ۲۹۹  تن مواد پلیمری، ۱۸ هزار تن لوب کات، ۳۲ هزار و ۴۰۸ تن مواد شیمیایی، ۲۵۰ تن عایق رطوبتی، ۳ هزار تن سلاپس واکس،   یک هزار و ۳۵۷ تن روغن، ۶۰ تن آرگون و ۲ هزار و ۶۶۰ تن گوگرد معامله شد.


همچنین بازار فرعی بورس کالا هم طی هفته مذکور معامله ۱۵ هزار و ۷۰  تن کالا را تجربه کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر