کاهش ارزش معاملات اوراق تسهیلات مسکن

حجم و ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در دومین ماه پاییز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۲۹ درصد رشد و ۱۵ درصد کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۰۸۹۶۸
اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش ایبِنا، نگاهی به کارنامه فرابورس در دومین ماه پاییز امسال نشان می‌دهد طی ۱۸روز معاملاتی تعداد ۲۸میلیارد و ۵۴۵میلیون ورقه بهادار در ۴میلیون و ۵۹۳هزار نوبت به ارزش ۱۷۰هزار و ۵۵۰میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۷۷درصدی حجم، افزایش ۷۷درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۱۰۰درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.


این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۱۵۸۶میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۹۴۷۵میلیارد ریال بوده است.


همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۲۹۰میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۷۶۴میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۳میلیارد و ۳۶۹میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷هزار و ۷۲۸میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۴۵درصدی حجم و افت ۱۷درصدی ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۱۲۶درصدی حجم و ۴۰درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با آبان ماه سال ۹۷ است.


این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۸۴میلیون اوراق بدهی به ارزش ۷۸هزار و ۶۶۱میلیارد ریال معامله شده است که از افزایش ۱۵۶درصدی حجم و ۱۸۷درصدی ارزش معاملات این بازار در آبان ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.


افزون بر این، بالغ بر ۶۱۳میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۷میلیارد و ۸۲۵میلیون ریال و ۱۷میلیون هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۶۶۰میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۵۰درصدی حجم و رشد یک درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین رشد ۲۹درصدی حجم و افت ۱۵ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با آبان ماه پارسال دارد.


این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات آبان ماه امسال را از ارتفاع ۳۸۰۵واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۴درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۳۹۵۰واحد رسید و افزایش ۷۵درصدی را هم از ابتدای امسال به نام خود ثبت کرد.


ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای ماه گذشته ۳۸۶۱هزار و ۳۲۰میلیارد ریال بود در پایان این ماه با ثبت رشد ۷درصدی به عدد ۴۱۲۵هزار و ۷۳۰میلیارد ریال رسید و بدین ترتیب رشد خود از ابتدای سال را نیز به ۶۰درصد ارتقاء داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها