03 آذر 1398 - 12:35

ارائه خدمات مالی بانک صادرات به اعضای اتاق تهران اجرایی شد

مشاور امور بانکی اتاق بازرگانی تهران، با اعلام اجرایی شدن تفاهم‌نامه این اتاق و بانک صادرات گفت: اعضای واجد شرایط اتاق تهران می‌توانند با مراجعه به شعب بانک صادرات از تسهیلات دیده شده استفاده کنند.
کد خبر : ۱۰۸۹۸۹
اتاق تهران

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی اتاق تهران، خدمات بانکی و مالی مورد توافق بر اساس این تفاهم‌نامه صرفا به اعضای حقیقی و حقوقی اتاق تهران که سه سال متوالی حق عضویت به اتاق تهران پرداخت کرده باشند، ارائه خواهد شد.


غلامحسین ملک‌لو، مشاور خدمات مالی و بانکی اتاق تهران، با اعلام اینکه تسهیلات و خدمات مندرج در تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق تهران و بانک صادرات، اجرایی شده و در دسترس است، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه مذکور، اعضای حقیقی و حقوقی اتاق تهران برای صدور تمامی ضمانت‌نامه‌های ریالی با معرفی اتاق بازرگانی تهران از تخفیف حداکثر ۳۰ درصد نسبت به تعرفه بانک مرکزی بهره‌مند خواهند شد.


به گفته وی، بر اساس یکی دیگر از بندهای این توافق‌نامه همکاری، مبلغ سپرده نقدی برای صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی برای معرفی‌شدگان از سوی اتاق تهران نزد بانک صادرات، به صورت ۵ درصد نقدی و ۵ درصد سپرده کوتاه مدت عادی خواهد بود.


اعضای اتاق تهران در صورت هرگونه مشکل در دریافت خدمات توافق‌نامه مذکور می‌توانند به صورت تماس تلفنی یا حضوری از کارشناس امور بانکی اتاق تهران مشاوره بگیرند.


مهمترین مزایای ویژه و تعهدات بانک صادرات برای این قبیل مشتریان به شرح زیر است:


اول: اعطای انواع تسهیلات ریالی حقیقی یا حقوقی در قالب یکی از عقود اسلامی با اولویت خرید دین حداکثر تا ۱۰ میلیارد ریال برای هر شخص در قبال ۱۰ درصد وثیقه گروه نقد و اخذ سایر تضامین (سفته)


دوم: اعطای تخفیف ۳۰ درصدی برای کارمزد صدور ضمانت‌ها و خدمات بانکی


سوم: صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی (غیر از تعهد دین) سپرده نقدی به صورت ۵ درصد نقدی و ۵ درصد سپرده کوتاه‌مدت و در خصوص ضمانت‌نامه‌های تعهد دین با اخذ ۱۰ درصد سپرده نقدی و در خصوص ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه و مزایده، وفق ضوابط و مقررات بانک مرکزی قابل انجام است.


چهارم: انجام گشایش اعتبار اسنادی و حوالجات ارزی بابت تضمین ارائه برگ سبز گمرکی، با اخذ چک به امضای متقاضی و ظهرنویسی ضامن معتبر، قابل پذیرش است.


پنجم: امکان بهره‌مندی واحدهای تولیدی از طرح طراوت جهت تامین نیازهای مالی و اعتباری زنجیره‌های تولید تا مصرف بوده و از طریق تامین نیاز مالی مصرف‌کننده، موجب تسهیل خرید تولیدات داخلی را فراهم می‌سازد.


نکته یک: صدور هرگونه ضمانت‌نامه و گشایش اعتبارات اسنادی، منوط به عدم وجوه بدهی‌های غیرجاری و همچنین عدم وجوه چک برگشتی رفع سوءاثرنشده خواهد بود.


نکته دو: با توجه به ضرورت اصلاح زیرساخت‌های لازم، آغاز سرویس‌دهی از تاریخ ۱۵ مرداد سال جاری اعلام و تعیین می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر