03 آذر 1398 - 17:20
در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛

موافقت نمایندگان با بررسی یک فوریت طرح ممنوعیت افزایش قیمت کالا

نمایندگان مردم در خانه ملت پس از مخالفت با دوفوریت طرح ممنوعیت افزایش قیمت کالا و خدمات در طرح مدیریت مصرف سوخت، مقرر کردند تا این طرح به صورت یک فوریت بررسی شود.
کد خبر : ۱۰۹۰۰۱
بازار تهران در آستانه نوروز -۱

به گزارش ایبِنا به نقل از  خانه ملت، احمد بیگدلی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح طرح دوفوریتی ممنوعیت افزایش قیمت کالا و خدمات در طرح مدیریت مصرف سوخت گفت: طرح مدیریت مصرف سوخت در جلسات سران قوا مطرح و تایید شده و مورد حمایت رهبری نیز قرار گرفته است.


نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگرانی مردم و نمایندگان و کارشناسان اقتصادی عوارض و عواقب بعد از اجرای این طرح است. وی ادامه داد: متاسفانه عده ای منتظر بودند که قیمت ها را بالا ببرند و بر قشر ضعیف، کارمندان، کارگران و... فشار اقتصادی وارد شود.


این نماینده مردم در مجلس مطرح کرد: طرح آقای پژمانفر در واقع ماده ۳ این طرح جامع است، ما این طرح را دادیم که قیمت کالا و خدمات ناشی از طرح مدیریت مصرف سوخت، افزایش پیدا نکند، نه اینکه به هیچ وجه قیمت افزایش پیدا نکند، اولا میزان افزایش قیمت خدمات و کالاهایی که تحت تاثیر قیمت سوخت قرار می گیرند، با تصویب هیات وزیران باشد و هیات وزیران مجاز است که بهای برخی کالا و خدمات را افزایش دهد.


بیگدلی تاکید کرد: هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات بدون تصویب هیات وزیران شامل جریمه ۳ تا ۵ برابری قیمت افزایش یافته شود و صددرصد منابع حاصل از آن به خانوارهای مشمول قانون هدفمندی تعلق گیرد.


وی ادامه داد: قانون هدفمندی سال ۸۹ تصویب شده است، این قانون مرجع بوده و افرادی که مشمول این قانون می شوند، می توانند از صددرصد منابع برخوردار شوند. یکی از دغدغه های نمایندگان و مردم این است که بدانند که چقدر دولت از این طرح درآمد دارد و وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه مکلف می کند که ماهانه به همه نمایندگان گزارش دهد. حق نماینده این است که ماهانه چقدر درآمد این طرح مدیریت می شود و مصرف سوخت چقدر منابع و درآمد دارد.


این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: وزارت تعاون را مکلف کرده ایم که میزان واریزی به حساب خانواده های مشمول قانون هدفمندی یارانه ها را به مجلس گزارش دهد. بیگدلی توضیح داد: ماده بعدی که ماده ۶ این طرح است، مسئولان اجرایی و قضایی را مکلف کرده تا در این موضوع نظارت حداکثری داشته باشند. هر گاه در کشور نظارت ضعیف بوده کشور دچار چالش شده است.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: در این طرح اگر مسئولان اجرایی و قضایی از نظارت تخلف کنند، مشمول مجازات درجه ۷ تعزیری می شوند.  حدود ۱۳۰ نفر از نمایندگان این طرح را امضا کرده اند و عده ای دیگر هم می خواستند این طرح را امضا کنند. ما دولت را در این طرح مکلف کردیم که سالانه و هر ۶ ماه ۵۰ یا ۱۰۰ لیتر بنزین به مردم هدیه بدهند، مثل هدیه سفر نوروزی یا سفر تابستانی.


در ادامه نمایندگان با دوفوریت این طرح با ۹۳ رای موافق، ۵۹ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند. سپس یک فوریت این طرح را به رای گذاشته شد و نمایندگان آن را با ۱۱۲ رای موافق، ۴۰ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.


برچسب ها: قیمت کالا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها