09 آذر 1398 - 09:31
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

بسترسازی برای بانکداری دیجیتال تا ۱۴۰۰

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین از بسترسازی بانکداری دیجیتال تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر : ۱۰۹۰۶۶
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین

فرهاد اینالویی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره هدف‌گذاری این بانک تا سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: بانک ایران زمین از سال ۹۵ اعلام کرد که طبق یک برنامه ۵ ساله برنامه پرواز ۱۴۰۰ را برای تبدیل شدن به یک بانک دیجیتال دنبال می‌کند. به همین دلیل ما طبق یک برنامه مشخص آماده سازی بسترهای لازم برای این اقدام را آغاز کردیم.


وی با اشاره به اینکه این اقدامات موجب شد تا از سمت بانکداری الکترونیک به سمت بانکداری دیجیتال حرکت کنیم و در این راستا اقدامات متفاوتی نیز انجام شده، گفت: یکی از این اقدامات مربوط به زیرساخت می شود، یعنی زیرساخت دیتا بانک باید از زیرساخت دیتا موجود به زیرساخت دیتا بانکداری دیجیتال تبدیل شود و از یک زیرساخت داده ای ساخت یافته به بستری برای بیگ دیتا تبدیل شود.


معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، ادامه داد: در حوزه فرآیند هم کارهای فرآیندی بانکداری دیجیتال آغاز شد. یعنی فرآیندها از ابتدا مرور شده، ساده سازی شده و سپس فرایند دیجیتالی کردن آنها آغاز شده است.


اینالویی افزود: مرحله بعدی این است که پلتفرم باز را در اختیار قرار دهید تا فین تک ها بتوانند به شما متصل شود به همین دلیل ما پلتفرم آی زد بوم (izboom) را در مرکز نوآوری بانک فعال کردیم و نزدیک به ۲۰۰ سرویس و خدمت بانکی را روی آن قرار دادیم تا فینتک‌ها به آن وصل شده و از خدمات بانکداری باز استفاده کنند.


وی افزود: در حوزه داخل بانک هم پروژه امنی چنل را پیش می بریم که آن هم بر این بسترها سوار می شود و سعی بر یکپارچه کردن بسترها داریم که تا پایان سال بستر وب و موبایل روی امنی چنل سوار خواهد شد.


اینالویی درباره هدفگذاری بانک ایران زمین تا سال ۱۴۰۰ است، گفت: سال ۱۴۰۰ جایگاهی است که هم پلتفرم باز ما و هم فرآیندهای دیجیتال تکمیل شده. البته تا آن زمان هر سرویسی که آماده شود در اختیار متقاضیان و مشتریان قرار می دهیم. تا سال ۱۴۰۰ پلتفرم باز و هم امنی چنل تکمیل خواهد شد و تمام فرآیندهای موجود و احراز هویت نیز دیجیتالی خواهد شد.


معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین با تاکید بر اینکه ما در سال جاری مرکز نوآوری بانک را افتتاح کردیم، افزود: درحال حاضر این بستر را داریم که استارتاپ‌های حوزه بانکداری باز را به این مرکز بیاوریم و برخی از کارها و محصولات آنها در این مرکز بررسی کنیم.


وی درپاسخ به اینکه آیا تاکنون استارتاپ ها به شما مراجعه کرده اند یا خیر؟ توضیح داد: بله. مرکز نوآوری با مراکز شتاب دهی متفاوت است این مرکز دارای بخش شتاب دهی، آموزش و... است و استاندارد و زیرساخت لازم برای اینکه استارت آپ ها بتوانند سرویس های خود را گسترش دهند در اختیار آنها قرار می گیرد.


به گفته اینالویی، هر سرویس زیرساختی و دیتا بیسی که نیاز به توسعه و گسترش آنها باشد را به آنها ارائه خواهیم کرد. و در حال حاضر تعداد زیادی اپلیکیشین از سرویس های ما استفاده می کنند.


معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در ادامه تاکید کرد: بانک ایران زمین جز سه بانکی است که زیرساخت لازم برای خدمات پرداخت یاری دارد با این تفاوت که نسبت به دو بانک دیگر تمام عملیات ما اتوماتیک است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر