05 آذر 1398 - 11:41
وزیر راه اعلام کرد؛

توافقات جدید بانکی و گمرکی ایران و سوریه

وزیر راه و شهرسازی از توافقات اجرایی جدید در سه زمینه بانکی، گمرکی و حمل و نقل بین تهران و دمشق خبر داد.
کد خبر : ۱۰۹۰۸۰
محمد اسلامی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد اسلامی صبح امروز و در همایش تجاری ایران و سوریه که با حضور وزرای مسکن دو کشور در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار داشت: از این پس بخش خصوصی فضای جدیدی را برای همکاری با سوریه تجربه خواهند کرد.


وی افزود: طی یک سال گذشته درکمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه گام های بزرگی برداشته شد و تنظیمات برنامه ای و تبادلات افزایش یافته است. اسلامی افزود: پیروزی های مقاومت در سوریه زمینه را بیش از گذشته برای همکاری های دو کشور فراهم کرده است. پروژه های مسکونی و ساختمانی در سوریه از جمله اولویت های این کشور است.


وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امشب سند همکاری های ایران و سوریه امضا خواهد شد. شرکت های زیر ساخت حمل و نقل و مادرتخصصی شهرک های مسکونی با شرکت های متناظر خود در سوریه همکاری خواهند داشت و شرکت های خصوصی می توانند از این دو شرکت برای شرکت در مناقصات و انجام پروژه ها استفاده کنند.


اسلامی درباره حل مشکل ضمانت نامه های بانکی نیز گفت: برای حل این موضوع می توانیم ضمانت نامه از شرکت های ایرانی را در ایران دریافت کنیم تا زمینه برای کار فراهم شود. وی افزود: دستورات بشار اسد رییس جمهور سوریه برای همکاری با ایران در زمینه بازسازی این کشور باعث می شود تا ابهامی در همکاری در این زمینه باقی نماند.


وی توضیح داد: حداکثر سهم یک شرکت ایرانی در سوریه ٤٩ درصد و سرمایه آن نیز ١٠٠ میلیون لیر است. توافق کردیم که شرکت دولتی مشترک ایران و سوریه را ایجاد کنیم و شرکت های خصوصی از این طریق پروژه ها را تحویل بگیرند. با این روش دیگر شرکت های خصوصی در زمینه ضمانت نامه مشکلی نخواهند داشت.

برچسب ها: نظام بانکی گمرک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر