05 آذر 1398 - 12:43
وزیر صمت:

٥٣ قلم کالای پُرمصرف افزایش قیمت داشته‌اند

وزیر صمت با بیان اینکه طی دو هفته گذشته نظارت‌ها بر قیمت کالاها و خدمات افزایش یافت، گفت: از ١٠٠ قلم کالای پُرمصرف، قیمت ٥٣ قلم کالا با افزایش همراه بوده است.
کد خبر : ۱۰۹۰۸۲
رضا رحمانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، رضا رحمانی ظهر امروز و در حاشیه همایش تحقق گام دوم انقلاب در اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران درباره اثرات افزایش قیمت بنزین بر کالاها و خدمات اظهارداشت: همکاران من به طور مرتب قیمت ١٠٠ قلم کالای پُرمصرف را بررسی می کنند که این موضوع در دو هفته گذشته تشدید شده است.


وی افزود: ٢٣ قلم کالای پُر مصرف یا افزایش قیمت نداشته یا حتی با کاهش قیمت همراه بوده اند. وزیر صنعت خاطرنشان کرد: بخشی از افزایش قیمت ها هیچ توجیهی ندارد و تنها به واسطه تورم انتظاری رخ داده است.


رحمانی در ادامه با بیان اینکه با افزایش نظارت‌ها، تعداد شکایات و همچنین برخوردها با افزایش قیمت بیشتر می‌شود، اظهار داشت: ۱۰۰ قلم کالای پر مصرف را هر روز رصد می‌کنیم که ۵۰ درصد آنها افزایش قیمتی نداشته و ۵۰ درصد نیز بین یک تا ۴ درصد افزایش داشته‌اند.


افزایش قیمت خودرو ناشی از سوء استفاده دلالان است
وی درباره قیمت خودرو هم گفت: خودروسازان افزایش قیمتی نداشته‌اند اما در بازار شاهد افزایش قمیت بودیم؛ تورم خودرو واقعی نیست و تاثیر افزایش قیمت بنزین نبوده بلکه سو استفاده برخی افراد و دلالان در بازار بوده است.
وزیر صنعت تاکید کرد: تشدید بازرسی‌ها متناسب با شرایط است و زمان ندارد. تا هر زمان احساس کنیم بازار به این نظارت نیاز دارد، در بازار حضور خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه در خصوص افزایش قیمت بنزین با افزایش قیمت‌ها باید ۲ نکته رادر نظر گرفت، تصریح کرد: یک موضوع تاثیر واقعی است و دیگری تاثیر روانی و تورم انتزاعی که باید تاثیر واقعی را بپذیریم.
رحمانی تاکید کرد: تلاش ما این بوده جلوی تاثیر روانی و غیرواقعی و سو استفاده کنندگان را بگیریم.


برچسب ها: افزایش کالا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها