08 آذر 1398 - 09:14
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

دولت حجم نقدینگی را کنترل کند/ قابل رصد بودن تنش‌های قیمتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت ایجاد ثبات قیمتی در بازار، گفت: افزایش حجم نقدینگی معایب بسیاری برای اقتصاد داشته و می‌تواند تورم در بسیاری از حوزه‌ها را رقم بزند.
کد خبر : ۱۰۹۱۲۳
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر ضرورت ایجاد ثبات قیمتی در بازار، گفت: با نظارت دقیق بر بازار می‌توان از تنش‌های قیمتی در هر یک از کالاها جلوگیری کرد.


نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نظارت‌ها در بازار باید منتهی به ثابت ماندن حجم نقدینگی باشد، افزود: افزایش حجم نقدینگی معایب بسیاری برای اقتصاد داشته و می‌تواند تورم در بسیاری از حوزه‌ها را رقم بزند.


وی با تاکید بر اینکه اگر افزایش حجم نقدینگی و برداشت از خزانه رخ ندهد بازار قابل پیش‌بینی در حوزه روند فعلی خواهد بود، تصریح کرد: بانک مرکزی روند مناسبی را طبق برنامه‌ها در پیش گرفته از این رو نگرانی وجود ندارد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه عدم مهار نقدینگی در بازار سوداگری را افزایش می‌دهد، گفت: گردش مالی ساده در کشور باید تداوم داشته باشد و در عین حال با تشدید نظارت‌ها باید حجم دارایی‌های سرگردان رو به کاهش هدایت شود.


آقاپور علیشاهی با تاکید بر اینکه نشان دادن چراغ سبز به افزایش گردش مالی نقدینگی در بازار می‌تواند عامل اصلی دامن زدن به تورم باشد، افزود: دولت باید از راه‌های مختلف مانع از افزایش حجم نقدینگی شود.


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، با اینکه اکنون نحوه گردش نقدینگی در کشور مهم است، گفت: اگر گردش به درستی انجام نشود و بر حجم نقدینگی بیافزاید به طور حتم اقتصادی درگیر با حباب‌های قیمتی خواهیم داشت.


وی ادامه داد: بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باید با رصد جز به جز بازار امکان پیش‌بینی رفتار اقتصادی آتی را داشته باشند در غیر این صورت کنترل نقدینگی از اختیار مسئولان خارج شده و تبعات آن کشور را درگیر خواهد کرد.

برچسب ها: مجلس دولت نقدینگی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر