09 آذر 1398 - 13:09

صنعت خُرده‌فروشی برای مشتری ارزش افزوده خلق می‌کند

قائم مقام فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش می‌گوید صنعت خُرده‌فروشی باعث ایجاد ارزش افزوده برای مردم شده و کاهش سهم بازرگانی را به مصرف‌کننده و تولید بازمی‌گرداند.
کد خبر : ۱۰۹۱۸۶
افق کوروش محبوب‌ترین برند فروشگاه زنجیره‌ای کشور شناخته شد

به گزارش خبرنگار ایبِنا، حسین صبوری قائم مقام فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش صبح امروز (شنبه) و در نشستی اظهار داشت: اولین فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش در ۹.۹.۹۲ افتتاح شد و امروز ما با یک‌هزار و ٧٧٣ فروشگاه، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور هستیم.


وی افزود: افق کوروش با ١٨ درصد بیشترین درصد تخفیف را به مشتریان خود می‌دهد. برآورد می‌کنیم که تا پایان سال ٩٨ میزان تخفیف‌های ما به مشتریان‌مان به بیش از ٢ هزار میلیارد تومان برسد.


صبوری با بیان اینکه از یک‌هزار و ٧٧٣ شعبه افق کوروش، ٦٦٥ فروشگاه فرانچایز است، افزود: همچنین ما اولین فروشگاه زنجیره‌ای هستیم که وارد بورس شده و رشدی ٢٥٠ درصدی را برای سهامداران خود رقم زده است. همچنین سرمایه ما از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.


وی تصریح کرد: صنعت خُرده فروشی در ایران شکل گرفته که ارزش افزوده‌ای را برای مشتریان و مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند.


صبوری با بیان اینکه سهم بازرگانی و واسطه‌گری از تولید ناخالص داخلی در ایران از میانگین جهانی بالاتر است، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر خلاف تصور، بخش تولید را به مصرف کننده نهایی پیوند می‌دهند و با کاهش سهم بازرگانی، قدرت خرید مصرف کننده را بالا می برند.


وی توضیح داد که صنعت خُرده فروشی با بالابردن قدرت خرید مصرف کننده، قدرت ایجاد شده را به تولید بازمی‌گردانند که خود به افزایش اشتغال و تولید کمک می‌کند.


قائم مقام فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش ادامه داد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچنین به عدالت اجتماعی کمک کرده و با کاهش سهم بازرگانی، کالا را با قیمت کمتری به مصرف کننده می‌رسانند که به افزایش رفاه منجر می‌شود.


به گفته قائم مقام فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، مذاکرات این شرکت برای خرید صنایع شیر ایران جدی نبوده است هرچند که این شرکت بدنبال مدیریت دارایی‌های خود از طریق سرمایه‌گذاری است.


صبوری گفت که در جریان اعتراضات اخیر نسبت به گران شدن بنزین، شعبات این فروشگاه آسیب جدی ندیده‌اند و در تمام مدت به خدمات رسانی به مشتریان ادامه داده‌اند.


کاظم کلب‌خانی مدیرعامل فروشگاه اینترنتی اُکالا نیز در این نشست گفت: از ۲ سال پیش و همزمان با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اُکالا، در شهرهای تهران، کرج و مشهد به مشتریان خدمات رسانی داشته‌ایم و برنامه داریم که تا پایان آذرماه شهرهای قم و سمنان را نیز به زنجیره خودمان اضافه کنیم.


وی افزود: تنوع کالایی ما هم اکنون به ۵هزار و ۵۰۰ قلم کالا رسیده و سعی داریم تا تخفیفات ارائه شده در فروشگاه افق کوروش را نیز در اُکالا ارائه دهیم.


مدیرعامل فروشگاه اینترنتی اُکالا تصریح کرد: با تدابیری که اتخاذ شد، حتی در زمان قطعی اینترنت نیز به مشتریان خدمات رسانی داشتیم. با توجه به افزایش قیمت بنزین حمل به مقصد را برای مشتریان خودمان رایگان کرده و تلاش داریم تا هزینه حمل اضافی را به مصرف کننده تحمیل نکنیم.


کلب‌خانی همچنین از برنامه‌ریزی برای ارائه ۲۴ ساعته خدمات در فروشگاه اُکالا تا پایان آذرماه در شهر تهران خبر داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر