پرش ۴۰۰۰ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس روز جاری با رشد ۴۰۸۳ واحدی در پایان معاملات به ۳۱۸ هزار و ۶۷۰ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۹۲۲۳
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با افزایش مواجه شدند.


افزایش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۴۰۸۲ واحد رشد معادل ۱.۳۰ درصد به ۳۱۸ هزار و ۶۷۰  واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۰۹۳ واحد افزایش معادل ۱.۳۰ درصد به ۸۵ هزار و ۳۷۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۶۹۷ واحد رشد معادل ۱.۷۹ درصد به ۹۶ هزار و ۵۱۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۱۳۴ واحد افزایش، معادل ۱.۷۹ درصد به ۶۴ هزار و ۵۲۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۵۶۷ واحد رشد، معادل ۱.۵۱ درصد به ۳۷۴ هزار و ۴۰۵ واحد، شاخص بازار اول با ۲۸۰۶ واحد افزایش معادل ۱.۲۴ درصد به ۲۲۸ هزار ۸۳۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۰۲۶ واحد رشد معادل ۱.۳۹ درصد، به ۶۶۰ هزار و ۵۲۹ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد «فملی با ۵۰۲ واحد، فولاد با ۲۶۷ واحد، همراه با ۲۳۰ واحد، رمپنا با ۲۰۲ واحد، شخارک با ۱۳۴ واحد و وبملت با ۱۲۱ واحد و اخابر با ۱۲۱ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «سایر معادن با ۳۶۰۹ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۷۴ هزار و ۸۸ واحد، انتشار و چاپ با ۵۳۰۶۰ واحد افزایش معادل ۴.۹۹ درصد به ۱۳ هزار و ۸۲۲ واحد، مواد دارویی با ۱۶۹۶ واحد رشد معادل ۴.۹۹ درصد به یک هزار و ۱۶۴ واحد، سیمان ۸۲ واحد افزایش معادل ۴.۹۲ درصد به ۱۲ هزار و ۹۱۳ واحد، منسوجات با ۱۲۵ واحد رشد، معادل ۴.۷۷ درصد به ۲ هزار و ۷۴۱ واحد، قند و شکر با ۱۵۸۷ واحد افزایش معادل ۴.۰۱ درصد به ۷۶ هزار و ۴۴۳ واحد، محصولات چرمی با (۴۹۳) واحد افت معادل (۳.۸۲) درصد به ۱۲ هزار و ۴۱۹ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «پدرخش، دارو، قمرو، کسرام، زپارس، پکویر و مداران» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «وکار، کلوند، وملی، ولغدر، فاراک، غمهرا و غسالم» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۴۵۳ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۳۰۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر