11 آذر 1398 - 10:33

۸۰ درصد حضور شرکت‌های ایرانی در عراق از مسیر اقلیم کردستان است

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه ۸۰ درصد حضور بازرگانان ایران در عراق از مسیر اقلیم کردستان انجام می‌شود، گفت: اقلیم کردستان دروازه حضور ایران به بازارهای عراق و سوریه است.
کد خبر : ۱۰۹۲۶۰
ایران و عراق

به گزارش ایبِنا، سیدحمید حسینی صبح امروز (دوشنبه) و در نشست تجاری ایران و عراق که در هتل پارسیان آزادی در حال برگزاری است، گفت: این نخستین باری است که در سال جاری نشست رو در رو میان فعالان اقتصادی ایران و عراق برگزار می شود.


وی با اشاره به جایگاه عراق، سوریه و لبنان در سیاست خارجی ایران افزود: امیدواریم بحران‌های داخلی این کشورها حل و فصل شود و شاهد بازگشت آرامش به منطقه باشیم.


نشست تجاری ایران و عراق امروز و فردا در هتل پارسیان آزادی با محوریت مواد غذایی و کالاهای سوپر مارکتی برگزار می‌شود.


حسینی گفت: امیدواریم این نشست رو در روی توزیع کنندگان و بنکداران اقلیم کردستان با تولیدکنندگان ایرانی مشکلات موجود را حل کند.


وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد حضور شرکت های ایرانی در عراق از مسیر اقلیم کردستان انجام می‌شود، شرکت‌های ایرانی برای حضور در عراق و سوریه تعاملات خود را با اقلیم کردستان گسترش دهند.


دبیر کل اتاق امشترک ایران و عراق با بیان اینکه عمده صادرات از اقلیم کردستان به عراق انجام می شود، ادامه داد:  با توجه به ناآرامی‌های عراق، انتظار می رود ۸۰۰ کامیون فعلی به یک هزار کامیون افزایش پیدا کند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر