11 آذر 1398 - 10:50

حرکت پایتخت به سوی هوشمندسازی

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران گفت: تهران هوشمند برنامه اصلی شهرداری تهران برای حرکت به سوی هوشمندسازی است.
کد خبر : ۱۰۹۲۶۳
تهران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست خبری سازمان فاوا شهرداری گفت: در دو سال گذشته اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها و انجام پروژه‌های پایلوت و عملیاتی کوچک در دستور کار قرار گرفت که در هفته جاری چند پروژه در حوزه هوشمند سازی با توجه به آغاز هفته هوشمند رونمایی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: همایش شهر هوشمند، اصلی‌ترین و جدی‌ترین محفل در بخش بازیگران هوشمندسازی است؛ هوشمند سازی تهران پروژه مهمی است که سایر شهرها می‌توانند از این تجربه پیچیده و بزرگ استفاده کنند.
فرجود افزود: از محوریت‌های اصلی سومین همایش تهران هوشمند باید به بحث نقش کلان داده‌ها، بلاک‌چین، اینترنت اشیاء، نسل پنجم ارتباطات و پرداخت در حوزه هوشمندسازی شهر است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران درباره حضور استارت آپ‌ها در این همایش اظهار داشت: در این همایش فضایی برای استارت آپ‌ها ایجاد شده تا بتوانند محصولات خود را ارائه دهند و از سویی دیگر با مذاکره با سرمایه گذاران و تسهیلگران دولتی و خصوصی حمایت جذب کنند.
وی افزود: شرکت‌های اپراتور موبایل و پرداخت در این همایش حضور خواهند داشت و از خدمات و سرویس‌های خود در حوزه هوشمند سازی رونمایی می‌کنند. مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با بیان این که نسخه جدید تهران من درهفته جاری رونمایی خواهد شد، گفت: نسخه جدید تهران من رونمایی در این هفته خواهد شد که در نسخه سایت و اپلیکیشن تغییراتی جدی ایجاد شده و کیفیتی مطلوب برای دسترسی شهروندان ایجاد شده است.
فرجود ادامه داد: در راستای تسهیل دسترسی مردم برای انجام عملیات‌های بانکی و پرداخت شهری سرویس شارژ آنلاین، مشاهده موجودی و ۱۰ گردش اخر کارت بلیت‌های شهروندی تهران آماده و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
وی با بیان این که سیسات شهرداری ارائه داده‌های باز و مشارکت با بازیگران برای رفع مشکلات است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ سرویس API در اختیار شرکت‌ها و استارت اپ‌ها قرار گرفته و می‌توانند اعلام کنند تا API مورد نیاز تولید شود.
فرجود در خصوص آخرین وضعیت سیستم پرداخت شهری و کرایه تاکسی گفت: هم اکنون در حال توسعه زیرساخت یکپارچه پرداخت در شهر هستیم که در حوزه پرداخت خرد شهری و پرداخت کرایه تاکسی درخواست بسیار زیادی از سوی شهروندان وجود دارد و به دنبال آن هستیم تا درگاه پذیرنده یکپارچه باشد و تمامی شرکت‌هایی که قصد داشته باشند تا در حوزه پرداخت شهری فعالیت داشته باشند بتوانند مطابق با استانداردهای اعلامی در این بخش فعالیت کنند. وی تاکید کرد: کارهای زیرساختی مقداری بیشتر طول کشیده و امیدواریم تا این سیستم دی ماه آماده و عرضه شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها