11 آذر 1398 - 17:15

مزیت رقابتی هلدینگ فناپ باید در بازار قابل شناسایی باشد

مدیرعامل هلدینگ فناپ در جلسه هم‌اندیشی مدیران گروه شرکت‌های مجموعه گفت: مزیت رقابتی هلدینگ فناپ باید در بازار قابل شناسایی باشد.
کد خبر : ۱۰۹۲۸۷
شهاب جوانمردی

به گزارش ایبِنا، شهاب جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ در جلسه هم‌اندیشی مدیران گروه شرکت‌های فناپ با اشاره به لزوم ارتقای انسجام در مجموعه، گفت: مزیت رقابتی هلدینگ باید در بازار قابل عرضه و شناسایی باشد.


جلسه هم‌اندیشی مدیران گروه شرکت‌های فناپ، روز سه‌شنبه پنجم آذر در دانشگاه خاتم برگزار شد که از چهار بخش اصلی تشکیل شده بود. ارائه مدیر پروژه پنجره واحد خوزستان در مورد این پروژه، ارائه کیوان جامه‌بزرگ در مورد سند بالادستی هلدینگ فناپ، ارائه مدیران عامل یا نمایندگان هشت شرکت زیرمجموعه و در نهایت سخنرانی شهاب جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ در مورد مفهوم ارکستراسیون چهار بخش این جلسه را تشکیل داد.


در ابتدای این جلسه، علیرضا حائری، مدیر پروژه پنجره واحد خوزستان، توضیحاتی در مورد قابلیت‌ها و همچنین گزارش استقرار فاز یک این پروژه ارائه کرد. به گفته حائری در فاز یک پروژه پنجره واحد خوزستان، ۱۵۶ فرآیند از ۲۳ دستگاه و سازمان اجرایی اصلی پیاده‌سازی شده است. بدین‌ترتیب، نه تنها اهداف از پیش تعیین‌شده فاز یک این پروژه محقق شده، بلکه از برخی جنبه‌ها بخش‌هایی از فازهای دوم و سوم نیز در سطح چندین دستگاه اصلی استان خوزستان پیاده‌سازی شده است.


در ادامه این جلسه، کیوان جامه‌بزرگ، معاون توسعه راهبردی و امور شرکت‌های فناپ، با اشاره به سند بالادستی هلدینگ فناپ، گفت: «سال گذشته گفتگوهایی در مورد این سند و در خصوص چشم‌انداز، بیانیه، ماموریت و اهداف و ارزش‌های سازمانی صورت گرفت. در این مدت روی هر یک از موارد کار گروهی انجام شد و پس از آن بررسی‌های کارشناسی در درون ستاد روی این بیانیه صورت گرفت. در نهایت، سند به‌روز شده آن در هیات مدیره فناپ ارائه شده و به تصویب رسید. » جامه‌بزرگ در ادامه گزارش خود، به چشم‌انداز فناپ مبنی بر «سکوی خلق آینده» اشاره کرد و دلایل انتخاب این گزاره را بسط داد. معاون توسعه راهبردی و امور شرکت‌های فناپ در ادامه، هر یک از موارد چشم‌انداز، بیانیه، ماموریت و اهداف و ارزش‌های سازمانی در سند بالادستی مذکور را تشریح کرد.


در جلسه، چنانچه از نشست پیش مقرر شده بود، تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فناپ به سه گزاره و سوال مبنی بر جایگاه شرکت‌ها در بازار رقابتی، برنامه سه‌ساله شرکت مذکور با اولویت‌های کسب‌وکاری، و در نهایت جایگاه شرکت در زنجیره ارزش‌آفرینی فناپ، پاسخ دادند.


مدیران عامل یا نمایندگان شرکت‌های داتین، فناپ‌پلاس، فناپ‌تک، فناپ‌زیرساخت، فناپ‌تلکام، ابرآروان، فرابرد و پرداخت الکترونیک پاسارگاد در ارائه‌هایی به این سه سوال پاسخگو بوده و موقعیت و شرایط شرکت‌های خود در هر یک از سه گزاره را تشریح کردند.


در آخرین بخش از این جلسه، شهاب جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ در سخنانی با اشاره به مفهوم ارکستراسیون گفت: «به نظر می رسد ماموریت کلیدی ما در هلدینگ، دستیابی به حداکثر هماهنگ‌سازی به‌عنوان یک رهبر ارکستر است. در واقع هر کس در جایگاه خود ساز خود را می‌نوازد، اما باید یک صدای واحد و منسجم و یک موسیقی خوش‌لحن به گوش شنوندگان برسد؛ قاعدتا هلدینگ به‌عنوان یک رهبر ارکستر باید تلاش کند که حداکثر هماهنگی محقق شود. اغلب رهبران ارکستر حین اجرا تلاش و تحرک بسیاری دارند. عده‌ای دیگر که تعداد آن‌ها کمتر است، با حرکات محدود دست این هماهنگی را پیاده می‌کنند.


وی افزود: شاید فکر کنیم این مورد نهایت هماهنگی است؛ اما تعداد محدودی رهبر ارکستر وجود دارند که حین اجرای ارکستر تنها از نواختن نوازندگان خود لذت می‌برند؛ چرا که این درجه از هماهنگی پیش از این در نتیجه تمرینات و تلاش بسیار محقق شده و چالش‌ها و پیچیدگی‌های امر پیش از آن در لایه تمرین حل شده است.


مدیرعامل هلدینگ فناپ خاطر نشان کرد: پس از سال‌ها تلاش، بررسی و گفتگو، هم اکنون مجموعه شرکت‌های فناپ به سطحی از بلوغ رسیده که نگرانی در این مورد بسیار بسیار کمتر از گذشته است. اینک تلاش مدیران شرکت‌ها به توسعه خدمات و کیفیت ارائه خدمات در حوزه تخصصی هر شرکت، همراه با نگاه متمرکز بر هم‌افزایی کاملا مشهود است.


جوانمردی ادامه داد: «امید می‌رود که به‌واسطه حضور مدیرانی که در نقش رهبران ارکستر در مفهوم فوق ایفای نقش می‌کنند، در عین حفظ و ارتقای انسجام فعلی، یک آوای واحد را از هلدینگ به فضای خارج از آن عرضه کنیم. به بیان دیگر، در عین حفظ و اشراف بر مزیت‌های رقابتی هر یک از شرکت‌های زیرمجموعه، باید هلدینگ قادر باشد با کمک شما مدیران در نقش رهبران ارکستر، به نقطه‌ای دست یابد که مزیت رقابتی هلدینگ در بازار قابل عرضه و شناسایی شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر