رشد ٨ درصدی سالانه ضریب نفوذ بیمه در ایران

رییس پژوهشکده بیمه اعلام کرد که نسبت حق بیمه تولیدی به تولید ناخالص داخلی (ضریب نفوذ) در ایران در ١٠ سال گذشته به طور متوسط ٨ درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۱۰۹۲۹۴
بیمه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، حمید کردبچه صبح امروز (سه شنبه) و در اولین روز از بیست و ششمین دوره همایش بیمه و توسعه که با حضور غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی و عادل منیر دبیرکل "فیر" در دانشگاه الزهرا (س) در حال برگزاری است، با بیان این مطلب افزود: صنعت بیمه علاوه بر نقش آفرینی در صنایع مالی و واسطه گری، تنها صنعتی است که در پوشش ریسک هم نقش آفرینی می کند.


وی افزود: رشد ٨ درصدی ضریب نفوذ بیمه در ایران به معنای واقعی مایه مباهات است زیرا اقتصاد ایران به قیمت ثابت به دلایل مختلف از جمله تحریم و رکود در ١٠ سال گذشته رشدی یک درصدی داشته است.


رییس پژوهشکده بیمه همچنین سهم صنعت بیمه از تولید ناخالص جهانی را ٥ هزار و ٢٠٠ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: پیش بینی های بسیار درخشانی درباره آینده صنعت بیمه وجود دارد زیرا جوانع و ریسک ها در حال پیچیده تر شدن هستند.


کردبچه تصریح کرد: در طول یک دهه گذشته ضریب نفوذ بیمه از حدود ۱.۲ به ۱.۳۸ در سال ۱۳۹۷ رسیده است یعنی از رشد سالانه حدود ۸ درصد برخوردار بوده است. رییس پژوهشکده بیمه تصریح کرد: مقایسه ضریب نفوذ بیمه کشور با میانگین جهانی که حدود ۶ درصد است و یا مقایسه آن با کشورهایی مانند کره جنوبی که حدود ۱۲ درصد است نشان دهنده وضعیت این چندان رضایت بخش و البته ظرفیت بالقوه عظیمی است که در صنعت بیمه کشور وجود دارد.


وی با تاکید بر اینکه با فرض تداوم نرخ رشد سالانه یک دهه گذشته ضریب نفوذ بیمه تحقق هدف برنامه ششم که رسیدن به ضریب نفوذ ۷ درصد در سال ۱۴۰۰ است محقق نخواهد شد افزود: ضریب نفوذ بیمه در سال ۱۴۰۰ حداکثر ۲.۷ درصد خواهد بود و به عبارت دیگر صنعت بیمه اگر بخواهد بر اساس الگوی رشد یک دهه قبل خود حرکت کند برای رسیدن به میانگین عملکرد جهانی و هدف ۷ درصدی ضریب نفوذ بیمه باید حداقل ۱۵ سال منتظر بماند.


گفتنی است، همایش بیمه و توسعه در صدد بررسی چالش‌ها و راهکارهای افزایش ضریب نفوذ بیمه در دو روزه پیاپی است هم اکنون این همایش در حال برگزاری است.

برچسب ها: بیمه رشد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر