کاهش شتاب رشد شاخص بورس

شاخص بورس روز جاری با رشد ۶۱۹ واحدی در پایان معاملات به ۳۲۰ هزار و ۸۱۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۹۳۱۵
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با افزایش مواجه شدند.


افزایش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۶۱۹ واحد رشد معادل ۰.۱۹ درصد به ۳۲۰ هزار و ۸۱۴  واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۶۶ واحد افزایش معادل ۰.۱۹ درصد به ۸۵ هزار و ۹۳۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۸۵۸ واحد رشد معادل ۰.۸۹ درصد به ۹۷ هزار و ۴۷۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۷۳ واحد افزایش، معادل ۰.۸۹ درصد به ۶۵ هزار و ۱۳۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۲۴۲ واحد رشد، معادل ۰.۳۳ درصد به ۳۷۷ هزار و ۴۴۲ واحد، شاخص بازار اول با ۶۱۷ واحد افزایش معادل ۰.۲۷ درصد به ۲۳۰ هزار ۲۷۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۰۶ واحد رشد معادل ۰.۰۸ درصد، به ۶۶۵ هزار و ۴۵۴ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۴ نماد « رمپنا با ۱۹۵ واحد، فولاد با ۱۶۷ واحد، شخارک با ۱۵۳ واحد و نوری با ۸۳ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


رشد شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات کاغذ با ۴۳۸۸ واحد صعود معادل ۴.۷۹ درصد به ۹۵ هزار و ۹۶۶ واحد، سایر معادن با ۳۸۱۰ واحد افزایش معادل ۴.۶۷ درصد به ۸۵ هزار و ۳۹۴ واحد، ذغالسنگ با ۴۹۴ واحد رشد معادل ۴.۳۹ درصد به ۱۱ هزار و ۷۷۰ واحد، محصولات چرمی ۵۲۹ واحد افزایش معادل ۴.۰۷ درصد به ۱۳ هزار و ۵۶۱ واحد، منسوجات با ۱۴۷ واحد رشد، معادل ۳.۳۸ درصد به ۴ هزار و ۵۲۰ واحد، فنی مهندسی با ۷۱ واحد افزایش معادل ۲.۵۳ درصد به ۲ هزار و ۸۹۸ واحد، محصولات فلزی با ۲۰۴۵ واحد رشد معادل ۲.۴۷ درصد به ۸۴ هزار و ۸۹۱ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «غنوش، فرآور، کسرام، کساپا، خفنر، خنصیر و وصنا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «دابور، داسوه، کگاز، دتماد، دالبر، دارو و دلقما» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۴۰۴ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۸۳۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۵ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر