13 آذر 1398 - 17:08

کمک‌های بانک رفاه در حمایت از جامعه معلولان وخانواده‌های نیازمند

در سال ۱۹۲۲ مجمع عمومی سازمان ملل ۳ دسامبر(۱۲ آذرماه) را روز جهانی معلولین نام گذاری کرد. حمایت از معلولان یکی از مهم ترین فعالیت هایی است که هر ساله توسط بانک رفاه کارگران به خوبی انجام می شود.
کد خبر : ۱۰۹۳۵۸
کمک‌‎های بانک رفاه در حمایت از جامعه معلولان و خانواده‌های نیازمند

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از خبرگزاری مهر، در سال ۱۹۲۲ مجمع عمومی سازمان ملل ۳ دسامبر (۱۲ آذرماه) را روز جهانی معلولان نام‌گذاری کرد. هدف از در نظر گرفتن روزی برای معلولان، درک مشکلات این قشر از جامعه است. معلولان به دلیل مشکلاتی که دارند نباید از فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی محروم شوند. در سال ۱۹۹۹ شعاری به‌عنوان امکان دسترسی برای همه در هزاره جدید در نظر گرفته شد تا معلولان نیز بتوانند در کنار باقی مردم به فعالیت‌های دلخواهشان بپردازند.


به‌طورکلی بیش از پانصد میلیون نفر در جهان از نقص‌هایی در سیستم روحی و جسمی رنج می‌برند که به ‌عنوان معلول شناخته می‌شوند. متأسفانه اکثر این افراد در همه جای دنیا با محدودیت‌های متفاوتی روبه‌رو هستند. اما همه ما می‌دانیم که معلولیت باعث جلوگیری از پیشرفت نمی‌شود، همان‌طور که بسیاری از افراد موفق معلول هستند. اما زمانی که بخواهیم بر سر این قشر از جامعه مانع گذاری کنیم، در واقع راه پیشرفت آنان را سد کرده ایم.


کمک به هم نوع از وظایف ما انسان‌ها است که در دین کامل اسلام نیز به آن بسیار سفارش شده است. از این ‌رو بر ما واجب است هر کاری که می‌توانیم برای هم نوعان خود انجام دهیم. کمک به معلولان از این دسته کارهاست. ما می‌توانیم با کمک به معلولان جایگاه اجتماعی آن‌ها را بالاتر ببریم.


حمایت از معلولان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که هرساله توسط بانک رفاه کارگران به‌خوبی صورت می‌پذیرد. از مهم‌ترین خدمات این بانک برای معلولان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:


· حمایت بانک رفاه از جشن انجمن خیراندیشان پارسا


· کمک به موسسه آفاق (معلولان ذهنی استان آذربایجان غربی)


· اهدای کمک‌های نقدی کارکنان بانک رفاه به موسسه خیریه معلولان عقب‌ماندگان ذهنی وحدت


· حمایت از همایش روز معلولان استان اصفهان


· تهیه بخشی از اقلام موردنیاز معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی استان خراسان جنوبی


· اهدای پنج دستگاه ویلچر به معلولان سازمان بهزیستی در استان چهارمحال و بختیاری


· دلجویی و کمک به معلولان مجتمع توان‌بخشی حضرت علی‌اکبر (ع) استان خراسان جنوبی


· اهدا کمک نقدی همکاران خراسان رضوی به موسسه خیریه توان‌بخشی دختران همدم


برگزاری جشنواره فرشته‌های بانک رفاه ویژه فرزندان کم‌توان


بانک رفاه همه‌ساله به مناسبت روز جهانی معلولان (سوم دسامبر) (۱۲ آذرماه) و باهدف تجلیل و دلجویی از خانواده‌های کارکنان دارای فرزند کم‌توان از سراسر کشور، "جشنواره فرشته‌ها " را به مدت ۴ روز برگزار می‌کند. در این جشنواره، از سوی بانک رفاه برنامه‌های شاد و مفرح برای این عزیزان فارغ از دغدغه‌های روزانه تدارک دیده‌ شده است که برگزاری مراسم جشن تولد نمادین فرزندان معلول، برگزاری جشن با حضور خاله خورشید مجری برنامه‌های کودک شبکه جام جم، برگزاری تئاتر شاد و موزیکال، جلسه آموزشی با حضور دکتر روانشناس برای والدین فرزندان معلول با موضوع سلامت روانی در کودکان کم‌توان، برگزاری کارگاه هنری و مسابقات ورزشی بخشی از برنامه‌های این جشنواره است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر