در گفتگو با ایبِنا اعلام شد؛

انتشار اوراق بهادار بیمه‌ای در انتظار مجوز مجلس

قائم مقام بیمه مرکزی می‌گوید تمامی مراحل انتشار اوراق بهادار بیمه‌ای از جمله مجوز از شورای فقهی و سازمان بورس اخذ شده و این موضوع در انتظار کسب مجوز از سوی مجلس شورای اسلامی است.
کد خبر : ۱۰۹۳۹۳
مجلس شورای اسلامی - کراپ‌شده

پرویز خسروشاهی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره زمان انتشار اوراق بهادار بیمه‌ای با بیان این مطلب افزود: مشکلی در خصوص انتشار این اوراق وجود ندارد و تمامی مسائل مرتبط با آن جلو رفته است.


وی توضیح داد: برخی کارشناسان اعتقاد دارند که بر اساس قانون تشکیل بیمه مرکزی، صنعت بیمه تنها می‌تواند محصولات مشخصی را بفروشد و برای محصولات دیگر نیاز به کسب مجوز دارد. خسروشاهی گفت: البته برخی افراد نیز می‌گویند که بیمه مرکزی بدون کسب مجوز از مجلس و به اصطلاح قانون، می‌تواند این اوراق را منتشر کند.


قائم مقام بیمه مرکزی اظهار داشت: هم شورای فقهی سازمان بورس انتشار این اوراق را تائید کرده است و هم خود سازمان بورس. البته در بودجه سال آینده نیز این موضوع در نظر گرفته شده است.


به گزارش ایبِنا، در بازار سرمایه ریسک را می‌توان از قشری به قشر دیگر با هزینه و قیمت آن منتقل کرد زیرا در نهایت هر ریسک قیمت خود را دارد.


یکی از عواملی که سبب شده انتشار اوراق بهادار بیمه‌ای به تاخیر بیفتد، نبود چنین مجوزی در قانون بیمه است زیرا انتشار این نوع اوراق، مانند اوراق دیگر بورس نیست و به نوعی کارکرد بیمه گری دارد.


برای توضیح این موضوع باید گفت اگر فردی اوراق بهادار بیمه‌ای را خریداری و ریسک آن را قبول کند، در صورت بروز خسارت، ارزش اوراقش از بین خواهد رفت ولی این ریسک در خرید سایر اوراق مطرح نیست.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر