رشد ۵۰۹۶ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس روز جاری با رشد ۵۰۹۶ واحدی در پایان معاملات به ۳۲۷ هزار و ۶۲۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۹۴۲۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با افزایش مواجه شدند.


افزایش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۵۰۹۶ واحد رشد معادل ۱.۵۸ درصد به ۳۲۷ هزار و ۶۲۴  واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۳۶۵ واحد افزایش معادل ۱.۵۸ درصد به ۸۴ هزار و ۷۵۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۷۵۰ واحد رشد معادل ۱.۷۶ درصد به ۱۰۱ هزار و ۶۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۱۶۹ واحد افزایش، معادل ۱.۷۶ درصد به ۶۷ هزار و ۵۳۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۶۴۸۵ واحد رشد، معادل ۱.۷۰ درصد به ۳۸۶ هزار و ۹۱۸ واحد، شاخص بازار اول با ۴۴۸۴ واحد افزایش معادل ۱.۹۴ درصد به ۲۳۵ هزار ۸۹۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۸۵۳ واحد رشد معادل ۱.۰۲ درصد، به ۶۷۶ هزار و ۲۴۹ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فولاد با ۷۰۸ واحد، فملی با ۵۹۹ واحد، رمپنا با ۳۹۴ واحد، فخوز با ۲۰۴ واحد، فخاس با ۱۷۳ واحد، کچاد با ۱۵۱ واحد و وامید با ۱۴۳ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


صعود شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «فنی مهندسی با ۱۴۵ واحد صعود معادل ۴.۸۳ درصد به ۳ هزار و ۱۵۴ واحد، فلزات اساسی با ۸۱۳۵ واحد افزایش معادل ۴.۰۴ درصد به ۲۰۹ هزار و ۵۹۹ واحد، حمل و نقل با ۳۳۵ واحد رشد معادل ۳.۸۸ درصد به ۸ هزار و ۹۷۸ واحد، سایر مالی ۱۹۷ واحد افزایش معادل ۳.۰۶ درصد به ۶ هزار و ۶۵۱ واحد، اطلاعات و ارتباطات با ۱۰ واحد رشد، معادل ۳.۰۵ درصد به ۳۵۲ واحد، منسوجات با ۱۴۰ واحد افزایش معادل ۲.۹۹ درصد به ۴ هزار و ۸۵۲ واحد، زراعت با ۲۰۷۹ واحد رشد معادل ۲.۵۷ درصد به ۸۲ هزار و ۸۹۵ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «چکاوه، سپاها، سبهان، ونیرو، فلامی، فاما و بشهاب» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «قصفها، سفانو، غنوش، دجابر، شخارک، کاذر و مرقام» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۵۱۸ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۶۹۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۰ هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر