• ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
  • کد خبر: 109430
همایش دی در مسیر تعالی برگزار شد.

همایش دی در مسیر تعالی با هدف ایجاد آمادگی و یکپارچگی بین واحدهای مختلف بانک دی برای شرکت در جایزه ملی تعالی سازمانی و هماهنگی در فرآیندها برگزار شد.

به گزارش ایبِنا به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی در این همایش که با حضور محمدرضا قربانی، مدیرعامل، رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره، آذر محصصی، مدیر تعالی، تمامی مدیران ارشد بانک، تسهیلگران و اعضای تیم های تعالی برگزار شد، مهم ترین اقدامات و دستاوردهای تیم های تعالی برای شرکت در هفدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی ارائه و بررسی شد.

بر اساس این گزارش، در این همایش، قربانی، مدیرعامل بانک، ضمن قدردانی از تلاش های تمامی همکاران ذیربط در برگزاری همایش با بیان اهمیت استقرار مدل تعالی سازمانی در بانک دی گفت: حرکت در مسیر آموزه های مدل تعالی سازمانی به عنوان یک ابزار فراگیر ما را قادر می سازد تا با تغییر نگرش به رویکردها و برنامه های خود و شیوه های پیاده سازی آن، میزان موفقیت های خود را در اثربخشی فعالیت ها و اقدامات، مورد ارزیابی قرار دهیم و با استفاده از یک منطق روشن و موجه نقاط قوت و قابل بهبود خود را شناسائی و پروژه های مناسب تری  را برای حرکت به سمت سرآمدی تدوین کنیم.

وی با تاکید بر این که هدف از شرکت در جایزه تعالی سازمانی صرفا دریافت جایزه و تندیس نیست، افزود: ایجاد نگرشی واقع بینانه نسبت به کیفیت پیاده سازی رویکردها، مشخص کردن نقاط اصلی تمرکز بانک جهت بهبود و فراهم ساختن یک پایه مفهومی متقن و زبانی مشترک در بانک مهم ترین دلایل ما برای شرکت در این رویداد بزرگ ملی است که برگزاری همایش دی در مسیر تعالی گامی در این مسیر برای تحقق اهداف است.

قربانی با اشاره به لزوم تغییر نگرش مدیران و همکاران بانک به حوزه فعالیت های خود از دریچه منطق تعالی گفت: تعالی مبتنی بر ۹ معیار است که با تأملی در این معیارها و نکات راهنمای آن به خوبی می توان دریافت که هدف بنیانگذاران این مدل با نگاهی جامع به تمامی جوانب یک سازمان، سوق دادن سازمان های ایرانی به سمت بهبود مستمر و متوزان و ایجاد تعادل میان سازمان، جامعه و گروه های ذینفع است که اگر این امر تحقق یابد اقتصاد ملی نیز در مسیر شکوفایی و رشد قرار می گیرد.

مدیرعامل بانک دی در پایان ضمن ابراز خرسندی از قرار گرفتن بانک در فرآیند ارزیابی تعالی سازمانی خاطر نشان کرد: هدف نهایی و بلند مدت ما از پیاده سازی تعالی سازمانی، تحقق چشم انداز بانک و قرار گرفتن در بین پنج بانک برتر خصوصی است و ایمان داریم این هدف جز با تعهد و پایبندی به روح و منطق حاکم بر تعالی سازمانی در سایه همدلی و همراهی تمامی واحدها میسر نخواهد شد و امیدواریم جایزه تعالی مقدمه ای برای   ارزش آفرینی هر چه بهتر و مستمر برای ذینفعان باشد.

در ادامه این همایش رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره بانک دی با استقبال از برگزاری همایش دی در مسیر تعالی و لزوم شرکت در جایزه ملی تعالی سازمانی گفت: سازمان های متعالی، پایه های اصلی رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک کشور را تشکیل می دهند و با دستاوردهای ارزشمند خود ضمن الهام بخشی به دیگر سازمان ها موتور محرک جامعه به سمت بهره وری هستند.

وی با بیان اینکه سازمان ها در همه شرایط نیازمند گسترش فرهنگ تعالی هستند و این نیاز در شرایط فعلی اقتصاد کشور به یک ضرورت تبدیل شده است، ادامه داد: حضور فعال سازمان‌ها در مسیر تعالی سازمانی با هدف مقایسه خود با سایر سازمان های برتر، موجب ارتقاء یادگیری سازمانی، تبادل تجربیات، یافته‌ها و تبادل دانش با دیگران می شود که این مساله خود از پایه های محکم حرکت به سوی بهبود مستمر و کسب نتایج پایدار است.

رئیس هیئت مدیره بانک با تاکید بر لزوم به کارگیری دقیق مدل تعالی سازمانی در همه سطوح سازمانی در بانک دی تصریح کرد: مدل تعالی سازمانی در صورتی که به درستی به کار گرفته شود ابزار کارآمدی است که می تواند مفاهیم و ارزش های بنیادین مدل، اجرای صحیح برنامه های استراتژیک، یادگیری سازمانی و بهبود مداوم را در سازمان نهادینه کرده و حرکت در مسیر تحقق اهداف و رضایت ذینفعان کلیدی را تضمین کند.

سهم دینی با اشاره به اتفاق نظر و حمایت اعضای هیئت مدیره بانک برای شرکت در جایزه ملی تعالی سازمانی گفت: امید است پروژه تعالی سازمانی مقدمه ای برای گسترش فرهنگ تعالی و بهروه وری در میان تمامی همکاران باشد.

همچنین آذر محصصی، مدیر تعالی در این همایش ضمن تقدیر از حمایت مدیران ارشد بانک برای استقرار مدل تعالی در بانک گفت:پروژه تعالی سازمانی در سال جاری پس از دو سال تنفس با همت و حمایت مدیریت ارشد سازمان پروژه تعالی سازمانی آغاز شد و مصمم هستیم با برگزاری همایش هایی چون همایش دی در مسیر تعالی و ارائه آموزش های تخصصی به تسهیلگران و اعضای تیم ها در جهت کسب تندیس حرکت کنیم.

محصصی افزود: هدف از برگزاری این همایش ایجاد آمادگی و یکپارچگی بین واحدهای مختلف و آماده سازی تیم ها برای شرکت در جایزه ملی تعالی سازمانی و یکپارچه سازی فرآیندها است تا با ایجاد همسویی در تشریح اقدامات هر تیم در چارچوب منطق رادار شاهد پیاده سازی کامل منطق تعالی در برنامه ها و اقدامات باشیم.

مدیرکل تعالی با اشاره به لزوم آمادگی تمامی واحدها برای ارزیابی نهایی گفت: ارزیابی نهایی بانک توسط ارزیابان مرکز تعالی سازمانی سازمان مدیریت صنعتی در روزهای شانزدهم الی نوزدهم دی ماه سال جاری انجام می شود که امیدواریم در این مدت تمامی همکاران با تسلط به چشم انداز بانک، ارزش های سازمانی و ماموریت و استراتژی ها بتوانند پاسخگوی سوالات ارزیابان باشند.

در ادامه این همایش علی اصغر آزادی، مشاور بانک در امور تعالی سازمانی با اشاره به اهمیت به کارگیری نظام های مدیریت کیفیت در افزایش کارایی و بهره وری سازمان‌های ایرانی گفت: در سال‌های اخیر نوآوری و ارتقای مستمر کیفیت، ارتباطات بین‌المللی، ظهور شرکت‌های چابک و تغییرات فناوری انتظارات مشتریان و جامعه را بالا برده و رقابت را بیش از پیش دشوار کرده است به گونه ای که بخش‌های مختلف اقتصادی در کشورمان نیز برای حفظ و توسعه موقعیت خود ناگزیر از رقابت با رقبای قدرتمند داخلی و بین‌المللی خواهند بود که این مساله لزوم ارتقای کیفیت و رقابت ‌پذیری از طریق به کارگیری نظام‌های مدیریتی موثر را بیش از پیش مطرح کرده است.

وی افزود: در این راستا انتخاب بهترین نظام‌ها و رویکردها از میان انبوهی از روش‌ها و تکنیک‌های مدیریتی، اهمیت می‌یابد و از آنجا که الگوهای تعالی سازمانی، از مهم ترین ابزارهای ارتقای کارایی در نظام‌های مدیریتی است و در بیش از ۸۰ کشور دنیا با موفقیت به کار بسته می‌شود، بهتر آن است که ما نیز از تجارب دیگران بهره برده و در مسیر تعالی حرکت کنیم.

آزادی در خصوص سابقه ی بانک دی در جایزه تعالی سازمانی گفت: در سال ۱۳۹۵ بانک دی با حضور در چهاردهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی، موفق به دریافت جایزه ارزشمند تقدیرنامه چهار ستاره شد و امسال با بهره گیری از تجربیات سال های پیش و با تکیه بر دستاوردهای کسب شده نامزد شرکت در سطح تندیس جایزه ملی تعالی سازمانی هستیم.

گفتنی است در ادامه همایش ۱۱ تیم استراتژی، کارکنان، سرمایه گذاری و امور شرکت‌ها، مالی، پشتیبانی، فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک، طراحی محصول و بازاریابی، ارائه محصول، فرآیندها، ارتباط با مشتری و مسئولیت اجتماعی و اعتبارات و وصول مطالبات به ارائه اقدامات انجام شده مطابق معیارهای مدل تعالی بر اساس منطق رادار پرداختند.

در پایان این مراسم محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک، با اعطای لوح تقدیر از تسهیلگران فعال در حوزه تعالی سازمانی تقدیر کرد. شایان ذکر است بانک دی که در سال جاری با هدف کسب تندیس بلورین در جایزه ملی تعالی سازمانی شرکت کرده است در سنوات گذشته نیز با حرکتی مستمر موفق شد در سال های ۱۳۹۳، ۱۳۹۱، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ گواهی تعهد به تعالی، تقدیر نامه دو ستاره، تقدیرنامه سه ستاره و تقدیرنامه چهار ستاره تعالی را از آن خود نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =