17 آذر 1398 - 10:28
لایحه بودجه ۹۹/ ۶

سهم یارانه نقدی و حمایت معیشتی خانوار مشخص شد

براساس تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۹۹، سهم یارانه نقدی غیرنقدی خانوارها ۴۲۸ هزار میلیارد ریال و سهم طرح حمایت معیشتی خانوارها، ۳۱۰ هزار میلیارد ریال تعیین شد.
کد خبر : ۱۰۹۴۵۰
یارانه

به گزارش ایبِنا، براساس تبصره ١٤ لایحه بودجه ۹۹،  در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها مصوب ۱۵/۱۰/ ۱۳۸۸ و با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم و همچنین معطوف نمودن پرداخت یارانه به خانوارهای نیازمند و در اجرای ماده(٣٩ ) قانون برنامه ششم توسعه، تمامی دریافتی ها(منابع) مندرج در جدول ذیل به استثنای عوارض شهرداری ها و دهیاری ها به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود و پس از تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور، مطابق جدول ذیل هزینه میشود: 




١ - وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می گردد نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران اقدام کند.


٢ -منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین نسبت به قیمت قبل از سهمیه بندی در سال ١٣٩٨، مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و سهم ٥.١٤ درصد شرکت ملی نقت ایران نمی باشد.


٣ - عوارض شهرداری ها و دهیاری ها از فروش حامل های انرژی موضوع ماده (٣٨ ) قانون مالیات بر ارزش افزوده و جداول پرداختی ها (مصارف) این تبصره، پس از وصول، ظرف مدت یک ماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می شود تا به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شود.   آیین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران میرسد.


ب - بدهی سازمان هدفمندسازی یارانه ها به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت تنخواه دریافتی برای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها در سال ١٣٨٩ تا سقف پنجاه و هفت هزار میلیارد (۵۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ) ریال بعنوان بدهی دولت به بانک مرکزی تلقی می گردد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر