18 آذر 1398 - 10:22
رییس اتاق تهران؛

یک دلار هزینه در دولت الکترونیک ۱۵ دلار صرفه‌جویی به دنبال دارد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران بیان داشت: یک دلار هزینه در دولت الکترونیک می‌تواند ١٥ دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.
کد خبر : ۱۰۹۴۸۳
مسعود خوانساری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، پنجمین همایش مبارزه با فساد صبح امروز (دوشنبه) با حضور محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران و مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.


مسعود خوانساری در سخنانی در این همایش گفت: امیدواریم با برگزاری این همایش بتوانیم گفتمان مبارزه با فساد را در جامعه افزایش دهیم. وی تاکید کرد: بخش خصوصی اولین قربانی فساد است و هر قدر فضای کسب و کار شفاف باشد، کار آفرینان ما بهتر  رشد خواهند کرد.


وی افزود: رسالت ما در اتاق های بازرگانی این است که به مبارزه با فساد بپردازیم. اگر قرار است رشد اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رفع نابرابری در جامعه را داشته باشیم، باید با فساد مقابله کنیم.


رییس اتاق تهران اظهار داشت: اینکه هر چند وقت یکبار دادگاهی برگزار شود نمی توان فساد را از بین برد و این موضوع راهکاری مقطعی است. رقم های فساد در کشور رو به افزایش است و از ارقام میلیون و میلیارد تومانی به هزاران میلیارد رسیده ایم.


خوانساری تصریح کرد: "دولت بزرگ" از جمله موضوعاتی است که به فساد منجر می شود و دولت ها از ارز و بنزین و غیره گرفته تا گوجه و سیب زمینی تصدی گری کرده و در امور دخالت می کنند.


رییس اتاق تهران خاطرنشان کرد: در ابتدای سال ٩٧ و بعد از جهش نرخ ارز، حدود ٤٠ بخشنامه متناقض صادر شد که یکدیگر را نقض می کردند و باعث اخلال در نظام اقتصادی کشور شد. وی تاکید کرد: وجود شرکت های دولتی و خصولتی هم که دارای انحصار هستند، فسادزا است و شرکت های دولتی در لایحه بودجه سال گذشته دو برابر بودجه دولتی، بودجه دریافت کردند و در عوض یک ششم تا یک هفتم بنگاه های بخش خصوصی مالیات داده اند.


وی با انتقاد از دخالت دستگاه ها در اقتصاد گفت: ١٥ دستگاه مختلف با ٢٠ رویه در ورود و خروج کالا دخالت می کنند. در کشورهای پیشرفته ورود کالا یا خروج آن شاید در کمتر از یک یا دو ساعت انجام می شود ولی در ایران تاخیرهای زیاد باعث ایجاد فساد می شود.


رییس اتاق تهران خواستار برخورد ریشه ای با فساد شد و افزود: امیدوار هستیم که موضوع عدم سوءپیشینه، یکبار و برای همیشه حل شود و می توان کل افراد دارای سوءپیشینه را در سامانه مشخصی قرار داد تا نیاز به استعلام های مختلف نباشد. خوانساری گفت: با یک دلار هزینه در دولت الکترونیک می توانیم ١٥ دلار صرفه جویی کنیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر