18 آذر 1398 - 10:51

تهران در میان ۵۰ شهر هوشمند جهان

معاون ریاست جمهوری در خصوص وضعیت تهران در زمینه هوشمندسازی گفت: جایگاه تهران در سال گذشته در زمینه هوشمندی ۴۲ بوده اما می‌تواند یکی از شهرهای پیشرو در زمینه هوشمند باشد.
کد خبر : ۱۰۹۴۸۷
ستاری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سورنا ستاری در سومین همایش تهران هوشمند با اشاره ضرورت هوشمندسازی تهران گفت: شهر هوشمند سیستم عامل جدیدی است که قرار است روی سخت افزار تهران قرار بگیرد و کاربری شهر را تغییر خواهد داد؛ تمامی شهرهای دنیا در حال حرکت به این سمت هستند و باید تهران گام‌های مهمی در این زمینه بردارد تا اهداف لازم محقق شود.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: در شهر هوشمند قرار نیست از توان خارجی‌ها کمک بگیریم و باید با استفاده از بومی سازی و تخصص جوانان بتوانیم زیست بوم هوشمندسازی در کشور را توسعه و شهرها را بر بستر آن ایجاد کنیم.


وی تاکید کرد: هوشمندسازی باعث خواهد شد تا شهرداری صاحب شهر شود؛ هم اکنون شهرداری صاحب اتفاقاتی که در داخل شهر می‌افتد، نیست و صرفا نظارت می‌کند و نمی‌تواند مسائل شهری را مدیریت کند. ستاری افزود: شهرهای هوشمند در آینده جهان نقش مهمی خواهند داشت و باید در کشور نیز به این موضوع به صورت جدی نگاه شود چرا که تحول در حال ایجاد است.


وی ادامه داد: کارخانه‌های نوآوری و هوشمندسازی سرویس‌ها و خدمات می‌تواند تحولی بزرگ را ایجاد کند که نیاز است تا به این موضوعات توجهی گسترده شود و در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری شهرداری به دنبال توسعه مراکز نوآوری و مشارکت با استارت آپ‌ها برای توسعه زیرساخت شهر هوشمند هستیم.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه شهر هوشمند درآمد گسترده‌ای را به دنبال دارد، خاطر نشان کرد: ضروری است که شهرداری درآمد خود را به جای اینکه از فروش تراکم و موضوعات دیگری تامین کند، از محل شهر هوشمند کسب کند و این زیرساخت پتانسیل بالایی برای درآمدهای پایدار دارد.


وی  با تاکید بر اهمیت کسب و کارهای نوین افزود:  هر کسب و کار سنتی با کسب و کارهای جدید بخواهد مقابله کند، به  عنوان پیروز نخواهد شد و از بین می‌رود؛ بخش خصوصی باید از جوانان دارای فکر و ایده حمایت کند و از آنها سرمایه گذاری کند تا بتوانیم تغییر و تحول را شاهد باشیم.


ستاری ادامه داد: با حمایت از کسب و کارهای نوین و ایدهای جوانان مطمئنا  اشتغال به صورت فوق العاده افزایش پیدا خواهد کرد. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: اکوسیستم هوشمند نیاز به زیست بوم دارد؛ پول ابزار رشد و توسعه این زیرساخت نیست.


وی افزود: هوشمندسازی یک جریان است و باید با تسلیم شدن، همراه شد و اقدامات لازم برای توسعه انجام داد. ستاری با بیان اینکه نفت در دنیای امروز دیگر سرمایه نیست گفت: سرمایه کشور جوانان است و هیچ اهمیتی ندارد که در حوزه منابع زیر زمینی چه داریم؛ باید به سرمایه ایده و جوانان افتخار  و با حمایت زمینه رشد و توسعه را ایجاد کنیم.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص وضعیت تهران در زمینه هوشمندسازی خاطر نشان کرد: تهران در میان ۵۰ شهر برتر در حوزه هوشمندی قرار دارد  و رتبه آن در حال پیشرفت است؛ جایگاه تهران در سال گذشته در زمینه هوشمندی ۴۲ بوده او اعتقاد دارم که تهران می‌تواند یکی از شهرهای پیشرو در زمینه هوشمندسازی باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها