18 آذر 1398 - 10:52
رییس شورای شهر تهران،

هوشمند سازی تهران نباید یک ژست باشد

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: هوشمند سازی تهران نباید به یک ژست و ویترین تبدیل شود؛ در همین راستا نیز نیاز است تا دستگاه‌های مختلف با یکدیگر تعامل داشته باشند و داده‌های خود را به اشتراک بگذارند
کد خبر : ۱۰۹۴۸۸
محسن هاشمی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محسن هاشمی رفسنجانی در سومین همایش شهر هوشمند با اشاره به موانع حرکت به سوی هوشمند سازی گفت: شهرها چالش‌های متفاوتی در حوزه هوشمند سازی دارند و دستورالعمل واحدی برای ورود به حوزه هوشمند سازی وجود ندارد؛ همین موضوع باعث شده تا برخی شهرها بتواند گام‌های مهمی بردارند اما برخی دیگر از شهرها اقدامات موثری انجام ندهند.


رییس شورای شهر تهران ادامه داد:  هوشمند سازی تهران گامی مهم و جدی است که باید دنبال شود تا تهران بتواند همگام با کلانشهرهای دنیا متحول شود و نیازهای مردم پاسخ داده شود.


وی با تاکید بر اهمیت همکاری سرمایه گذاران در پروژه تهران هوشمند، اظهار داشت:  تامین سرمایه و منابع مالی از مهمترین موضوعات در حوزه هوشمند سازی است که نیاز است تا به این موضوع توجهی جدی شود چرا که رشد و توسعه شهر هوشمند نیاز به منابع مالی دارد.


هاشمی افزود: در کنار تامین مالی به صورت جدی باید مشارکت و همکاری با شرکت‌های بخش خصوصی و استارت آپ‌ها دنبال شود تا اهداف لازم در زمینه هوشمند سازی محقق شود.


رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: هوشمند سازی تهران نباید به یک ژست و ویترین تبدیل شود؛ در همین راستا نیز نیاز است تا دستگاه‌های مختلف با یکدیگر تعامل داشته باشند و داده‌های خود را به اشتراک بگذارند چرا که این موضوع یکی از نقاط ضعف در کشور است و باید در این زمینه با تصویب قوانین نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.



 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر