18 آذر 1398 - 16:56

رونمایی از ۳۱ پروژه جدید ساخت مسکن در کشور

۳۱ پروژه جدید ساخت مسکن توسط شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن رونمایی شد.
کد خبر : ۱۰۹۵۱۵
مسکن

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بهروز ظهیری در مراسم رونمایی از طرح آباد (احداث ۶۵۲۱ واحد مسکونی در قالب ۳۱ پروژه) اظهار داشت: گروه سرمایه‌گذاری مسکن در طول ۳۰ سال فعالیت خود ۶۸ هزار واحد مسکونی را احداث کرده است که با احتساب مسکن مهر سالانه ۲۵۷۷ واحد مسکونی و بدون مسکن مهر سالانه ۱۵۳۱ واحد مسکونی احداث شده است.


وی با بیان اینکه روند تولید مسکن در این گروه طی چند سال گذشته کاهش داشت، افزود: در سال ۹۸ با برنامه جدید در قالب پویش فصل نو ۲۵۷۷ واحد احداث می‌شود که افزایش ۷ برابری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.


ظهیری ادامه داد: همچنین طی ۱۰ سال اخیر سالانه میانگین یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع مسکن تولید شده که امسال این میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع خواهد بود. وی با بیان اینکه در برنامه جدید ۳۴ پروژه به تعداد ۷۱۰۰ واحد و مساحت یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع در دستور کار قرار گرفته است، گفت: از این میزان ۳۱ پروژه به تعداد ۶۶۵۰ واحد مربوط به طرح آباد است که ۱۸ پروژه عقد قرارداد شده و ۱۳ پروژه در مالکیت شرکت بوده است. همچنین عملیات اجرایی ۱۰ پروژه آغاز شده است.


وی با اشاره به اوراق منتشر شده برای تامین مالی پروژه‌ها یادآور شد: ۵۰ میلیارد تومان اوراق رهن ثانویه منتشر شده و ۸۰ میلیارد تومان اوراق صکوک اجاره در حال انتشار است. ظهیری خاطرنشان کرد: بدهی‌های جاری شرکت سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که امروز این بدهی به صفر رسیده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر