19 آذر 1398 - 08:26

راهکار بانک مهر ایران برای گسترش تسهیلات قرض الحسنه

اگر به تعاریف مختلفی که از بانک و بانکداری وجود دارد مراجعه کنیم، به مفهوم مشترکی در این حوزه می‌رسیم؛ بانک واسطه‌ای میان سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر است.
کد خبر : ۱۰۹۵۲۲
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، ‌ قرض‌الحسنه همواره به‌عنوان یکی از سنت‌های نیکوی دین اسلام سفارش شده است. این روش گردش مالی در جامعه باعث رونق اقتصادی می‌شود. امروزه بانک‌ها با ابزارهای مالی که در اختیار دارند می‌توانند اطمینان برگشت اصل پول را برای صاحبان آن تضمین کرده و اطمینان خاطری برای آن‌ها را از این بابت ایجاد کنند. یکی از اهداف اصلی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، همان‌گونه که از نام آن پیدا است، رواج این سنت نیکو در کل کشور است که در شرایط فعلی می‌تواند کمک بزرگی برای حرکت ماشین اقتصادی کشور باشد.


بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تلاش کرده است بدون استفاده از بودجه دولتی، وظیفه واسطه‌گری خود را بدون نگاه سودجویانه و در راستای بانکداری اسلامی به انجام برساند. با نگاه به آمارهای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ابتدای شکل‌گیری این بانک تا به امروز و جذب نزدیک به ۸ میلیون مشتری در طول ۱۲ سال، می‌توان دریافت که نگاه این بانک برای جذب سپرده‌گذاران و مشتریان، مبتنی بر سودمحوری نبوده و به همین دلیل توانسته اعتماد بسیاری از هم‌وطنان را جلب کند.


اولویت دادن به رونق کسب‌وکارها


یکی از روش‌های جذب سرمایه در کسب‌وکارها، استفاده از سرمایه‌های خرد است. امروز در همه‌جای دنیا شاهد راه افتادن استارت‌آپ‌ها یا کسب‌وکارهای مختلفی هستیم که از این روش برای تأمین مالی خود استفاده می‌کنند. با نگاهی به آمارهای مختلف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، به‌خصوص تعداد مشتریان و همچنین تعداد تسهیلات اعطا شده این بانک به‌راحتی می‌توان دید که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این زمینه موفق عمل کرده است. این بانک برای رونق اشتغال و کسب‌وکار در کشور، تسهیلاتی مناسب با نیاز صاحبان کسب‌وکارهای خرد اعطا کرده است.


بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با استفاده از منابع مشتریان خود به آن‌ها تسهیلات پرداخت می‌کند، به همین دلیل است که می‌تواند برای کمک به رونق اقتصاد کشور، تسهیلاتش را با کارمزدی بین صفر تا چهار درصد پرداخت کند. تکیه بر جذب سرمایه‌های خرد و به‌کار انداختن آن‌ها در اقتصاد کشور، یکی از روش‌های کم‌هزینه تأمین مالی است.


بنگاه‌داری ممنوع!


یکی از اهداف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، عدم ورود به حوزه فعالیت‌های غیربانکی است. بنگاهداری بانک‌ها موضوعی است که سال‌هاست باعث شده بانک‌های کشور از رسالت بانکداری دور شوند. زیرا بیشتر فعالیت‌های آنها بر سودآوری متمرکز شده و در نتیجه بر همه عملکردهای آن‌ها تأثیر گذاشته است. به همین دلیل در سال‌های اخیر بسیاری از مسئولان کشور بر اصلاح ساختار بانکی تأکید کرده‌اند. خوشبختانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از این موضوع مبراست. زیرا همان‌طور که بیان شد وارد فعالیت‌های غیربانکی نشده و تمرکز خود را در راستای مسئولیت اجتماعی خود، بر رونق کسب‌وکارهای کوچک و همچنین پویایی اقتصادی گذاشته است.


۴۷۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه


نکته قابل توجه دیگری که درباره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌توان به آن اشاره کرد؛ تکیه نکردن به سرمایه دولتی است. این بانک با کارمزد پایین تسهیلات، اعتماد مشتریانش را جلب کرده تا بدون استفاده از کمک‌های دولتی، امروز در جایگاه یکی از موفق‌ترین بانک‌های کشور بایستد. مهر ایران به‌پشتوانه همین موضوع توانسته از ابتدای تأسیس تا کنون نزدیک به ۶ میلیون فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۴۷۷ هزار میلیارد تومان پرداخت کند. به گفته مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک تنها در سال جاری تا کنون ۷.۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در بخش خود اشتغالی به متقاضیان پرداخت کرده است.


موضوعی که در کنار همه موضوعات ذکر شده، باعث می‌شود بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بتواند همچنان به‌عنوان یکی از برترین بانک‌های کشور و منطقه عمل کند، استفاده از فن‌آوری‌های روزآمد در سیستم بانکی خود است. به‌طور قطع امروز در نظام بانکداری جدای از همه جذابیت‌های خدماتی به‌روز بودن ارائه خدمات و استفاده از فن‌آوری‌های نوین در ارائه آن‌ها یکی از دلایل مهم برای اعتماد مشتریان به این بانک است. زیرا مشتریان به‌راحتی می‌توانند سرمایه خود را با امنیت در اختیار این بانک قرار دهند و در ادامه از دیگر خدمات آن مانند تسهیلات هم استفاده کنند. این موضوع نیز یکی دیگر از دلایلی است که منجر به کاهش هزینه‌ها و در نتیجه کارمزد پایین‌تر برای استفاده از خدمات این بانک است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر