ریشه‌های رونق در تالار شیشه‌ای

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افزایش حجم و ارزش معاملات گفت: این موضوع بیانگر این است که با وجود رکود سنگینی که بر سایر بازارها حاکم می‌باشد، بازار سهام کماکان از شرایط متعادل برخوردار است.
کد خبر : ۱۰۹۵۴۲
بورس

علی معصومی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به صعود شاخص بورس به بالای ارتفاع ۳۴۰ هزار واحد گفت: این روزها شاخص بورس در حالی با این ارتفاع دست یافته که از زمان شکل‌گیری بورس اوراق بهادار در ایران، این رکورد بالاترین ارتفاعی می‌باشد که نماگر بازار سهام به آن دست پیدا کرده است.


این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این که شاخص بورس بیانگر کلیت این بازار و شرح حالی از وضعیت عمومی بازار سهام است، تصریح کرد: بر این اساس باید به سهامداران بویژه تازه‌واردان بر بورس تاکید کرد برای حضور در این بازار و تعیین استراتژی معاملات خود صرفا شاخص بورس را ملاک تصمیم‌گیری‌ها خود قرار ندهند؛ هر چند که شاخص بورس هم در برآورد وضعیت کلی بازار سرمایه یکی از مولفه‌های قابل اعتنا می‌باشد.


وی اضافه کرد: توصیه دیگری که می‌توان به سرمایه‌گذاران در بازار سهام داشت این است که حتما به مسایل بنیادی شرکت‌ها، روند تولید، هزینه تمام شده محصولات‌شان و مواردی از این دست برای دادوستد سهام شرکت‌ها توجه لازم را داشته باشند، ضمن اینکه روند حرکتی قیمت سهام شرکت‌ها از ابتدای سال تا کنون نیز گزینه دیگری برای ورود یا خروج سهامداران از ترکیب سهامداری شرکت‌ها می‌باشد.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در حال حاضر شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات هستیم که این موضوع بیانگر این است که با وجود رکود سنگینی که بر سایر بازارها حاکم می‌باشد، بازار سهام کماکان از شرایط متعادل و مثبتی برای حضور سرمایه‌گذاران برخوردار است.


وی با پیش‌بینی اینکه روند نوسانی ارز و طلا مقطعی بوده و بزودی این بازارها آرامش قیمتی خواهد یافت گفت: آرامش بازارهای مختلف از جمله ارز، طلا، مسکن و خودرو علاوه بر این که می‌تواند موجب حرکت نقدینگی به سمت بازار سهام شود، موجب خواهد شد تا سرمایه‌گذاران و شرکت‌های حاضر در بازار سهام نیز بتوانند با چشم‌انداز روشن‌تری برآوردی از هزینه و تولید شرکت‌ها داشته و از این طریق سرمایه‌گذاری دقیق‌تری هم داشته باشند.

برچسب ها: بورس حجم معاملات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر