اقتصاد آلمان از رکود خارج شد

صادرات آلمان پس از چند ماه رکود بار دیگر سیری صعودی پیش گرفت و در ماه اکتبر ۲۰۱۹ رکوردی تازه به جای گذاشت.
کد خبر : ۱۰۹۵۴۶
آلمان

به گزارش ایبِنا، افزایش صادرات آلمان به ایالات متحده نقش مهمی در این روند داشته است. درگیری‌های تجاری میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده در ماه‌های گذشته صادرات آلمان را نیز تحت‌الشعاع قرار داده بود.


طبق تازه‌ترین گزارش اداره کل آمار آلمان، به نظر می‌رسد که این کشور ماه‌های رکود را پشت سر گذاشته است. طبق این گزارش حجم صادارت آلمان در ماه اکتبر سال جاری میلادی ۹ / ۱ درصد در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته و بر بیش از ۱۱۹ میلیارد یورو بالغ می‌شده است.


حجم صادرات آلمان در هیچ یک از ماه‌های سال‌های اخیر به این اندازه نبوده است. یکی از دلایل این روند افزایش حجم معاملات آلمان با ایالات متحده آمریکا ذکر شده است. طبق اعلام اداره کل آمار آلمان حجم صادرات این کشور به آمریکا در ماه اکتبر امسال در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته میلادی به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته و بر بیش از ۱۱ میلیارد دلار بالغ می‌شده است.


آمریکا در سال‌های گذشته مهم‌ترین خریدار محصولات "ساخت آلمان" بوده است. البته اتاق صنایع و بازرگانی آلمان در مورد خوشبینی بیش‌از اندازه هشدار داده و به این نکته اشاره کرده که با وجود موفقیت تجاری ماه اکتبر نباید از یاد برد که وضعیت صادرات آلمان در سال ۲۰۱۹ در مجموع چندان مطلوب نبوده است. آنگونه که اداره آمار آلمان اعلام کرده، حجم صادرات این کشور در ۱۰ ماه نخست سال جاری میلادی رشد چندانی نداشته است.

برچسب ها: اقتصاد رکود
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر