20 آذر 1398 - 09:46
معاون برنامه ریزی و فناوری بانک صنعت و معدن:

فعال سازی رمز پویا گامی مهم در ارتقا امنیت تراکنش های بانکی است

منصور یوسفی نیا معاون برنامه ریزی و فناوری بانک صنعت و معدن گفت: این بانک از پانزدهم شهریورماه سال جاری نسبت به راه اندازی خدمت رمز پویا و ارائه برنامک رمز ساز برای مشتریان خود اقدام کرده است.
کد خبر : ۱۰۹۵۶۹
منصور یوسفی نیا

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی در مصاحبه با روابط عمومی این بانک ضمن بیان مطلب فوق افزود: در حال حاضر بالا بردن سطح امنیت تراکنش‌ها در مقابله با روش‌های سرقت اطلاعات بانکی و فیشینگ، به عنوان یک چالش مهم در دستور کار بانک ها قرار دارد.


وی یادآور شد: عدم رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان در زمان استفاده از کارت و اخذ رمز کارت مشتریان از سوی فروشندگان و وجود کسب و کارهای فاقد مکان مشخص (دست فروش‌های بین راهی و...) و سایت‌های ناشناس در خریدهای اینترنتی ضریب خطر را در استفاده از رمزهای ثابت بالا برده و ضروری بود تا در این خصوص چاره اندیشی شود.


یوسفی نیا عنوان داشت: به منظور برطرف کردن معضل عدم رغبت مشتریان برای استفاده از دستگاه تولید رمز یکبار مصرف (توکن) ، استفاده از برنامه‌های رمزساز بر روی گوشی‌های تلفن هوشمند، به عنوان یک گزینه جایگزین کاربردی مورد توجه قرار گرفت.


وی تأکید کرد: لازم است مشتریان برای همکاری با سیستم بانکی کشور و ارتقاء امنیت تراکنش های بانکی در کمترین زمان ممکن برنامه رمز دوم پویا را روی گوشی های خود نصب و فعال کنند.


وی خاطر نشان کرد: نصب و راه اندازی برنامک رمزساز بر روی تلفن همراه بدون هزینه است و به تمامی مشتریان پیشنهاد می شود به منظور ارتقای امنیت تراکنش های بانکی ، در اسرع وقت از طریق سایت اینترنت بانک ضمن مطالعه راهنمای استفاده از رمز دوم پویا نسبت به نصب برنامک رمز ساز اقدام و سپس با مراجعه به شعبه ، دستگاه های خودپرداز و یا اینترنت بانک نسبت به فعال سازی آن مبادرت نمایند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر