در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

کاهش ریسک تمرکز؛ دلیل الزام بیمه‌ها به سپرده‌گذاری در چند بانک

قائم مقام بیمه مرکزی می‌گوید کاهش ریسک تمرکز و نظارت بهتر نهاد ناظر دلیل الزام شرکت‌های بیمه به سپرده‌گذاری در چند بانک مختلف در آیین‌نامه جدید سرمایه‌گذاری بوده است.
کد خبر : ۱۰۹۵۸۷
مدیریت ریسک

پرویز خسروشاهی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره اینکه شرکت‌های بیمه ملزم شده‌اند در چند بانک مختلف سپرده‌گذاری کنند، گفت: آیین نامه سرمایه‌گذاری که در شورای عالی بیمه تصویب شده، به دنبال کاهش ریسک تمرکز است و از سوی دیگر نهاد ناظر قصد دارد کنترل بهتری بر شرکت‌ها داشته باشد.


وی توضیح داد: می‌خواهیم زمانی که حق بیمه تولیدی شرکت‌ها جمع شد، بتوانیم بهتر مدیریت کنیم تا در زمان وقوع خسارت، شرکت‌ها نقدینگی لازم را در اختیار داشته باشند. قائم مقام بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: در صورتی که حساب شرکت‌های بیمه در یک بانک متمرکز باشد، شاید به هر دلیلی آن بانک نتواند به سرعت و فوری این مبلغ را پرداخت کند و ریسک تمرکز به وجود می‌آید.


خسروشاهی اظهار داشت: این موضوع در تمام دنیا هم برای کنترل ریسک تمرکز انجام می‌شود و می‌گویند که نباید پول‌ها را در یک جا متمرکز کرد. این موضوع البته درباره سهام نیز صدق می‌کند و نباید تنها سهام یک شرکت را در بازار بورس در اختیار داشت.


معصوم ضمیری مدیرعامل بیمه پاسارگاد نیز در این خصوص به ایبِنا گفت: براساس یکی از بندهای آیین‌نامه جدید سرمایه‌گذاری که در شورای عالی بیمه به تصویب رسیده، شرکت‌های بیمه موظف شده‌اند برای سرمایه‌گذاری ذخایر خود در صورتی که به عنوان مثال ۱۰۰ تومان پول دارند، آن را در سه بانک مختلف سپرده‌گذاری کنند.


وی دلیل این امر را کاهش ریسک شرکت‌ها عنوان کرد و افزود: با این اقدام ریسک در شرکت‌های بیمه تقسیم می‌شود تا در صورتی که بانکی با مشکل مواجه شد، کل منابع شرکت‌ بیمه با مشکلی مواجه نشود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر