21 آذر 1398 - 10:34

بیش از ۸ میلیون نفر در بانک قرض الحسنه مهر ایران حساب دارند

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: تعداد افراد دارای حساب در این بانک از ۸ میلیون نفر عبور کرده و در طول ۱۲ سال گذشته به ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است.
کد خبر : ۱۰۹۶۱۰
اکبری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مرتضی اکبری در مراسم دوازدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران، اظهار داشت: بانک در سال ۸۶ با سهامداری ۱۰ بانک بزرگ برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه با حدود ۸۰۰ شعبه آغاز به کار کرد و اکنون به حدود ۵۰۰ شعبه رسانده است. بزرگ‌ترین اتفاق در این بانک کمک مجموعه برای جلوگیری از خروج از مسیر و رسالت اولیه این بانک است.


وی، با تبریک دوازدهمین سالگرد تاسیس بانک و تقدیر از همه افرادی که تاکنون در این بانک نقش آفرینی داشته اند، افزود: درحال حاضر، بانک حدود ۲۵۰ هزار میلیارد ریال منابع قرض الحسنه و ۳۰ هزار میلیارد ریال منابع عمومی دارد که در کل ۲۸۰ هزار میلیارد ریال منابع بانک است.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: ساختاری تشکیل شده که همه هزینه های بانک از محل منابع بانک تامین شود و یک ریال از سرمایه مردم در این زمینه هزینه نشده است. اکبری با تاکید بر شفافیت در کل بانک و رصد لحظه ای از سوی همه همکاران در سراسر کشور، گفت: شعبات بانک به ۵۲۲ شعبه در سراسر کشور و شهرهای مختلف رسیده و از دو سال گذشته هم برنامه ریزی جدیدی شعب بانک داشته ایم.


وی با تاکید بر اینکه این بانک ریالی است و ارتباط محدودی با دنیا دارد اما با نهادها و سازمان های حمایتی و عام المنفعه ارتباط برقرار شده که منتج به اتفاق های خوبی برای بانک رخ داده است، گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران از نظر تعداد مشتری و مراجعه مردم با وجود اینکه بانکی کوچک است، اما تعداد قابل توجه است. همچنین جذب منابع قرض الحسنه بسیار دشوار است اما همکاران ما در بانک با تمام توان در این زمینه فعالیت دارند و الان شاهد رسیدن ۵۰۰ درصدی منابع در بانک قرض الحسنه هستیم.


وی درباره برنامه ها و سیاست ها، توضیح داد: هیات مدیره بانک اجرای الزامات و شاخص های بانک مرکزی را مد نظر قرار داده و تلاش شده تا حداکثر تطابق در این زمینه صورت گیرد. اقدامات انجام شده از جمله اصلاح اساسنامه، مجوز فعالیت دائمی بانک و ... را می توان عنوان کرد که یکی از نتایج آن، صدور مجوز دائمی بانک در سال ۹۶ است.


اکبری با اشاره به اینکه در حال حرکت به سمت بانکداری الکترونیک هستیم، گفت: همچنین با تلاش های صورت گرفته، افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد ریالی داشته و سرمایه بانک به ۲۵۰ هزار میلیارد ریال رسید که پشتوانه خوبی برای ادامه فعالیت بانک است.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، ادامه داد: براساس برنامه های صورت گرفته، منابع بانک تا پایان سال به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید و علاوه بر این تعداد افتتاح حساب در بانک تاکنون به ۸ میلیون نفر رسیده و تعداد تسهیلات پرداختی نیز طی ۱۲ سال گذشته ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر