23 آذر 1398 - 09:44
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

استقبال کسب و کارهای آنلاین از اجرای رمز دوم پویا

رییس انجمن فین تک از استقبال کسب و کارهای آنلاین از اجرای رمز دوم پویا خبر داد.
کد خبر : ۱۰۹۶۴۷
مهدی عبادی

مهدی عبادی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره اجرای طرح رمز پویا از ابتدای دی ماه، اظهار داشت: هر تغییری به صورت کلی نیازمند یک دوره طراحی و برنامه ریزی است و تغییرات بزرگ در سیستم بانکی دنیا با برنامه ریزی و مدت زمان طولانی انجام می‌شود.


وی افزود: دلیل اجرای این طرح در بلندمدت هم برای کنترل هزینه‌های این تغییرات است، اما ما در زمانی که باید به فکر اصلاح این حوزه باشیم، این کار را نکردیم و علاوه بر آن یکسری کارهای اشتباه مثل کارت به کارت را انجام دادیم و نه تنها با مشکلاتی مواجه شدیم، بلکه زمان را هم از دست دادیم.


رییس انجمن فین تک ادامه داد: با این شرایط طبیعی است که باید تغییرات بزرگ را در کوتاه مدت انجام دهیم و مطمئنا، همه با آسیب مواجه خواهند شد. عبادی با اشاره به اینکه پیش بینی‌ها بر این است که از ابتدای دی ماه کاهش به شدت زیادی در حوزه تراکنش‌های آنلاین خواهیم داشت، گفت: اثرات منفی اجرای این طرح بیشتر متوجه پرداخت یارها و استارت آپ ها خواهد بود زیرا صد در صد تراکنش های آنها آنلاین است.


به گفته وی، در نهایت در این تغییرات بازهم بر خلاف استانداردها و رویه دنیا پیش می رویم و باید منتظر آسیبی دوباره باشیم. اما با تمام این شرایط پرداخت یارها این تغییرات را پذیرفته اند و استقبال می کنند.


وی در اینباره توضیح داد: زیرا بیشترین آسیب از فیشینگ و کلاهبرداری های آنلاین، متوجه پرداخت یارها و کسب و کارهای آنلاین است و قوه قضاییه به اشتباه حساب پرداخت یارها و کسب و کارهای آنلاین را مسدود کرده است.


این فعال حوزه فین تک، افزود: به نظر من فراد (تقلب) تا یک بازه یک تا دو ساله کاهش خواهد داشت، اما پس از بررسی به این نتیجه رسیدم که با کاهش مواجه خواهیم بود و حداقل فیشینگ به مهارت بیشتری نیاز دارد.


عبادی در ادامه تاکید کرد: به همین دلیل به این طرح خوش‌بین هستم، البته ما آسیب خواهیم دید اما معتقدم به شدت باعث کاهش فیشینگ خواهد شد. وی درباره پیش بینی ریزش تراکنش‌ها با اجرای این طرح، گفت: به نظر من قطعا تراکنش ها ریزش خواهد داشت، اما پیش بینی از درصد ریزش ندارم و به نظرم نمی توان میزان ریزش را به صورت دقیق پیش بینی کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر