استقبال رسمی اروپا از تعیین تکلیف برگزیت

رییس شورای اتحادیه اروپا در واکنش به پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی بریتانیا خواستار تصویب هر چه زودتر توافق برگزیت در مجلس عوام این کشور شد.
کد خبر : ۱۰۹۶۶۸
برگزیت

به گزارش ایبِنا، شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا در دومین روز نشست سران این اتحادیه در بروکسل ضمن تبریک پیروزی بوریس جانسون، رهبر حزب محافظه کار در مورد توافق برگزیت گفت: تعیین تکلیف هر چه زودتر توافق برگزیت اهمیت زیادی دارد.


وی افزود: امیدوارم بتوانیم همکاری نزدیکی با دولت بریتانیا داشته باشیم. تامین هر چه زودتر ثبات و امنیت برای شهروندان و شرکت ها اهمیت دارد. این هم در مورد شرکت های بریتانیایی و هم در مورد شرکت های اروپایی صدق می کند.


شارل میشل تصریح کرد: حفظ همکاری نزدیک با بریتانیا برای ما اهمیت زیادی دارد تا امکان تجارت، توسعه اقتصادی و همچنین همکاری در زمینه های دیگر مانند امنیت و دفاع فراهم شود. سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه در مورد تفویض اختیار مذاکره با بریتانیا به شورای اتحادیه اروپا با یکدیگر گفتگو کردند. مذاکره اتحادیه اروپا با بریتانیا درباره آینده روابط تجاری دوجانبه باید پیش از پایان دوران انتقالی برگزیت در انتهای سال ۲۰۲۰ به سرانجام برسد. بریتانیا قرار است در پایان ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ (کمتر از دو ماه دیگر) از اتحادیه اروپا خارج شود.


مقامات اتحادیه اروپا هشدار می دهند که دستیابی به توافق تجاری با بریتانیا در کمتر از یک سال بسیار دشوار خواهد بود. مذاکره بر سر توافق های تجاری اتحادیه اروپا و اجرای آنها اغلب چند سال طول می کشد.


استفان لوفن، نخست وزیر سوئد پنجشنبه شب دوره ۱۱ ماهه برای مذاکره با بریتانیا در مورد آینده رابطه این کشور با اتحادیه اروپا را «کوتاه» توصیف کرده بود. آملی مونشولن، وزیر امور اروپایی در دولت فرانسه نیز گفت: مهمترین مساله در مورد برگزیت این نیست که ما چطور از هم جدا می شویم بلکه پس از آن چه چیزی بنا می کنیم. پ


آندری بابیش، نخست وزیر جمهوری چک روز جمعه در واکنش به نتیجه انتخابات پارلمانی بریتانیا پیروزی بوریس جانسون را «خبری بد برای اروپا» ارزیابی کرد. وی گفت: او پیروز شد و آنها حالا متاسفانه از اتحادیه اروپا خارج خواهند شد. این خبر بدی برای اروپا است.


حزب محافظه کار بریتانیا در انتخابات پارلمانی روز پنج‌شنبه ۳۶۴ کرسی مجلس عوام را کسب کرد. حزب کارگر تنها موفق به کسب ۲۰۳ کرسی در مجلس عوام شد. بوریس جانسون نتیجه انتخابات را به منزله تحقق برگزیت دانسته است

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر