04 دی 1398 - 08:35
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

مدیریت منسجم بانک مرکزی در بازار ارز

عضو هیات رییسه مجلس مطرح کرد که مدیریت منسجم بانک مرکزی می‌تواند در حوزه ارزی توفیقات بسیاری داشته باشد.
کد خبر : ۱۰۹۷۲۴
ارز

علی اصغر یوسف نژاد در گفتگو با ایبِنا با بیان اینکه دو نرخی بودن یکی از آفت هایی است که فساد به دنبال دارد، گفت: تجربه نشان داده که ارز دو نرخی به جز ایجاد مفسده اقتصادی عایدی دیگری ندارد، از اینرو لازم است تدبیری برای تک نرخی شدن آن اتخاذ شود.


نماینده مردم ساری در مجلس، با تاکید بر اینکه دلیل ارایه ارز ۴۲۰۰ تومانی ثابت نگه داشتن نرخ کالاهای اساسی مردم بود، افزود: متاسفانه ارایه ارز دولتی مانع افزایش قیمت ها نشد، از اینرو تکرار این موضوع که یک بار مسیر آن طی شده صحیح نیست.


وی با بیان اینکه دولت باید از هر نوع تصمیمی که بازار را به تلاطم می کشاند دوری کند، تصریح کرد: با تعیین نرخ مشخص برای ارز نحوه مدیریت بر بازار نیز ساده تر خواهد شد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید جلوی حبابی شدن نرخ ارز با تدابیر مناسب گرفته شود، گفت: مدیریت منسجم بانک مرکزی می تواند در این حوزه توفیقات بسیاری داشته باشد، اما شرط آن تک نرخی شدن ارز است هر چند که در شرایط فعلی نیز توفیقات بسیاری داشته است.


یوسف نژاد با بیان اینکه پایدار ماندن یا نماندن ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال ۹۹ یکی از پُرچالش ترین مسائل در کمیسیون تلفیق خواهد بود، افزود: ادامه رویه فعلی می تواند مشکلاتی برای تامین ارز دولتی پیش پای بانک مرکزی قرار دهد.


وی با تاکید بر اینکه از نظرات کارشناسان برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به طور حتم استفاده خواهد شد، گفت: تمام تلاش مجلس تسهیل شرایط اقتصادی کشور و همچنین سالم سازی اقتصاد به کمک بانک مرکزی است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر