24 آذر 1398 - 17:26

تمرکز لایحه بودجه ۹۹ بر ۶ ویژگی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ۶ ویژگی لایحه بودجه ۹۹ را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۰۹۷۲۹
نعمت الله ترکی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران امروز در نشست خبری با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ۹۹ به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این بودجه مطابق با شرایط تحریمی و با رویکرد مهار تورم و صیانت از تولید و اشتغال آن در نظر گرفته شده است.


وی افزود: سهم استان تهران از ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در کشور ۱۲۶ هزار فرصت شغلی است که ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای سال ۹۹ در نظر گرفته شده و همین میزان نیز برای سال جاری منظور شده است.


به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درخصوص شش ویژگی بودجه، می توان به ثبات و انضباط مالی، کارآمدسازی بازار ارز، معیشت عمومی، کاهش فقر، استمرار تامین کالاهای اساسی و دارو، تولید و ایجاد زیرساخت‌ها اشاره کرد.


وی ادامه داد: ۸۰ هزار میلیارد تومان سهم مالیات استان تهران است که ۴۹ درصد درآمدهای لایحه بودجه ۹۹ را در بخش منابع عمومی بودجه تشکیل می‌دهد و رشد ۱۸ درصدی نسبت به سال جاری دارد و علاوه بر این اعتبارات هزینه‌ای استان تهران نیز ۹۴۴ میلیارد تومان سهم اعتبارات هزینه‌ای استان بوده که رشد ۲۱ درصدی نسبت به سال جاری دارد.


ترکی در مورد اعتبارات طرح‌های عمرانی استان نیز در لایحه بودجه ۹۹ برای این بخش هزار و ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد همچنین ۶۶ درصد بودجه مصوب عمرانی استان رشد کرده است.


ترکی با بیان اینکه ۷۸ میلیون نفر یارانه‌بگیر در کشور وجود دارد، گفت: ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار در استان تهران ساکن هستند که از این تعداد ۴ میلیون خانوار یارانه می‌گیرند. هنوز آماری از طرح معیشت یا یارانه بنزین ارائه نشده است.


وی با بیان اینکه سرانه جمعیتی شهر تهران نسبت به گذشته کاهش داشته است، گفت: نرخ رشد جمعیت شهر تهران به ۱.۷۰ تا ۱.۷۵ درصد کاهش یافت و سالی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر مهاجرت معکوس از شهر به شهرهای حومه ثبت می‌شود.


رئیس سازمان مدیریت تهران در مورد طرح تشکیل استان تهران جنوبی گفت: این موضوع درخواست نمایندگان است که البته نیاز به کارشناسی و بررسی مزایا و معایب آن دارد. با آنچه رخ می‌دهد مخالفتی نداریم. کیفیت ارائه خدمات به جمعیت مهم است. از سال ۴۲ به این طرف قزوین و کرج از تهران جدا شدند. نکته اولویت‌دار نحوه خدمات‌رسانی است.


ترکی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۸۵۰۰ تخت بیمارستانی به استان تهران اضافه می‌شود و سرانه تخت شهر و استان بالا رفته و می توان گفت کمبود نخواهیم داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر