25 آذر 1398 - 10:45
مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد عنوان کرد؛

کوچ تراکنش‌های خرد به کیف پول با اجرای رمز دوم یکبار مصرف

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد گفت: با اجرای رمز دوم یکبار مصرف، کیف پول می‌تواند جایگزینی مناسب باشد برای آنکه مشتریان جهت تراکنش‌های خرد و موضوعات فوری و روزمره از آن استفاده کنند.
کد خبر : ۱۰۹۷۴۱
صادق سداد

محمد مهدی صادق مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره برنامه‌های این شرکت در خصوص اجرای رمز دوم یکبار مصرف اظهار داشت: به طور قطع با شروع طرح رمز دوم یکبار مصرف بخشی از تراکنش کاهش خواهد یافت، چرا که عده‌ای از مردم هنوز اقدام به دریافت رمز نکرده‌اند اما با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده و روش‌های متعددی که برای دریافت رمز در نظر گرفته شده است، تراکنش‌های واقعی به سرعت به شبکه بر خواهند گشت.


وی با بیان اینکه تراکنش‌های واقعی کاهش قابل توجهی در مرحله اول خواهد داشت اما خیلی سریع مردم می‌توانند با روش‌هایی که به آنها پیشنهاد می‌شود، خود را تطبیق دهند و این تراکنش‌ها برمی‌گردد، افزود: از سوی دیگر تراکنش‌ها در حوزه فراد از جمله تراکنش‌های کلاهبرداری، کارت‌های سرقتی و ... به طور کلی یا تا حد زیادی از شبکه حذف خواهند شد.


مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد ادامه داد: همچنین اتفاق دیگری که احتمالاً بعد از همه گیر شدن رمز یکبار مصرف خواهد افتاد، تجمیع تراکنش‌ها است و در تراکنش‌های خرد مانند خرید شارژ، این امکان وجود دارد که به دلیل اینکه فرآیند خرید با استفاده از رمزهای پویا مقداری مشکل‌تر از رمزهای عادی خواهد بود، مشتری به جای خرید ۵ کارت شارژ ۲ هزار تومانی، یک شارژ ۱۰ هزار تومانی بخرد که البته به نظر نمی‌رسد این تغییرات اثر چشمگیری بر کاهش تراکنش‌ها داشته باشد.


صادق ادامه داد: شرکت سداد با بانک ملی در طراحی روش‌های جدید برای ارائه رمز یکبار مصرف همکاری می‌کند و امکان دریافت رمز یکبار مصرف کارت بانک ملی از سر خط #۷۳۷* شرکت هم امکان‌پذیر است. در راستای فرهنگ‌سازی نیز تلاش‌هایی را در کنار بانک ملی برای مشتریان ایوا و مشتریان درگاه پرداخت سداد انجام داده‌ایم تا با موضوع رمز یکبار مصرف بیشتر آشنا شوند.


وی تاکید کرد: موضوعی که شرکت سداد اکنون بر روی آن تمرکز دارد، فراگیر کردن کیف پول سداد است که با توجه به امکاناتی که این کیف پول در اپلیکیشن ایوا دارد تلاش ما بر این است که به عنوان یکی از راه‌حل‌های جایگزین برای مشتریان‌مان عرضه شود. به ویژه اینکه با راه‌اندازی رمز یکبار مصرف انجام تراکنش‌های آنلاین مقداری دشوارتر خواهد شد و کیف پول می‌تواند جایگزین مناسبی باشد که مشتریان حداقل برای موضوعات فوری و روزمره از کیف پول استفاده کنند.


صادق بیان داشت: با توجه به اینکه شرکت سداد و بانک ملی سرویس کیف پول را به مشتریان ارائه می‌دهند، امیدواریم با اعتمادی که مردم به بانک ملی دارند، بتوانیم بخشی از سختی ایجاد شده بر سر راه انجام تراکنش‌ها به واسطه رمز یکبار مصرف را کاهش دهیم که این امر را با توجه به الزاماتی که بانک مرکزی برای رمز پویا در نظر گرفته تسریع کرده ایم و امیدواریم با حمایت بانک ملی بتوانیم در توسعه و گسترش آن توفیق بیشتری پیدا کنیم.


مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد تاکید کرد: البته به طور قطع طرح رمز دوم یکبار مصرف به نفع مردم و در راستای صیانت از اطلاعات افراد است، چراکه متاسفانه این روزها زیاد می‌شنویم که اطلاعات کارت به سرقت می‌رود و قطعا رمز یکبار مصرف اتفاقات اینچنینی را کاهش می‌دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر