25 آذر 1398 - 13:44
سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک معیشتی:

۳ میلیون نفر به دولت اجازه بررسی اطلاعات ملی خود را داده‌اند

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک معیشتی گفت: بیش از ۶ میلیون سرپرست خانواری که درخواست خود را ثبت کرده اند؛ حدود ۵۰ درصد، شرایط این طرح را پذیرفته و در بخش دوم سامانه هم اعتراض خودشان را ثبت کردند.
کد خبر : ۱۰۹۷۵۵
معیشت خانوار

به گزارش ایبِنا، حسین میرزایی با اشاره به متقاضیان طرح کمک معیشتی اعلام کرد: بیش از ۳ میلیون نفر متقاضی طرح کمک معیشتی شدند که کد ملی افراد متقاضی برای بانک مرکزی ارسال و اطلاعات مالی آن‌ها بر اساس ۱۱ شاخص بانکی در ۵۰ گروه بررسی می‌شود.


وی افزود: نتایج این درخواست‌ها تا پایان دی ماه مشخص خواهد شد و طبق هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه اگر سرپرست خانواری مشمول این طرح شود، هر دو مرحله کمک معیشتی به افراد پرداخت خواهد شد و جای نگرانی نیست.


میرزایی در پاسخ به پرسشی درباره حذف دریافت کنندگان یارانه نقدی بر اساس فهرست دریافت کنندگان کمک معیشتی گفت: این موضوع، شایعه است و کمک معیشتی ارتباطی با یارانه نقدی ندارد و اگر تصمیم جدیدی درباره یارانه نقدی گرفته شود از طریق سخنگوی دولت و سازمان برنامه و بودجه یا دیگر مراجع اطلاع رسانی دولت اعلام خواهد شد.


وی درباره جاماندگان ثبت نام دریافت کمک معیشتی گفت: اگر قرار باشد فرصت مجددی داده شود، اعلام خواهیم کرد.


میرزایی در پایان گفت:حدود ۱۷ درصد هم کمک معیشتی را دریافت، اما اعتراض خودشان را هم در سامانه ثبت کردند، چون که بانک عنوان طرح کمک معیتشی را در هنگام واریز قید نکرده است و این دسته از مشمولان فکر کردند برای ان‌ها واریزی صورت نگرفته است، به همین منظور از بانک‌ها خواستیم در زمان واریز عنوان طرح کمک معیشتی را قید کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر