تعدیل حرکت شاخص بورس

شاخص بورس روز جاری با رشد ۳۷۲ واحدی در پایان معاملات به ۳۴۴ هزار و ۴۸۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۹۷۵۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با افزایش مواجه شدند.


افزایش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۳۷۲ واحد رشد معادل ۰.۱۱ درصد به ۳۴۴ هزار و ۴۸۷ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۹۹ واحد افزایش معادل ۰.۱۱ درصد به ۹۲ هزار و ۲۶۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۸۶۷ واحد رشد معادل ۰.۸۱ درصد به ۱۰۸ هزار و ۵۹۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۷۹ واحد افزایش، معادل ۰.۸۱ درصد به ۷۲ هزار و ۵۴۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۹۱۸ واحد رشد، معادل ۰.۲۳ درصد به ۴۰۷ هزار و ۹۲۳ واحد، شاخص بازار اول با ۲۴ واحد افزایش معادل ۰.۰۱ درصد به ۲۴۶ هزار ۶۱۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۸۶۴ واحد رشد معادل ۰.۲۶ درصد، به ۷۱۷ هزار و ۴۵۲ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۴ نماد « تاپیکو با ۲۰۵ واحد، فخاس با ۱۸۸ واحد، تیپیکو با ۸۰ واحد و ونیکی با ۷۱ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چرمی با ۵۶۵ واحد صعود معادل ۴.۵۲ درصد به ۱۳ هزار و ۷۴ واحد، سایر معادن با ۳۳۳۰ واحد افزایش معادل ۳.۷۶ درصد به ۹۱ هزار ۸۷۱ واحد، سیمان ۱۰۰ واحد رشد معادل ۳.۲۰ درصد به ۳ هزار و ۲۵۳ واحد، اداره بازارهای مالی ۸ واحد افزایش معادل ۲.۷۹ درصد به ۲۷۹ واحد، ذغالسنگ با (۲۹۴) واحد کاهش، معادل (۲.۳۳) درصد به ۱۲ هزار و ۳۳۳ واحد، منسوجات با (۱۲۸) واحد افت معادل (۲.۵۸) درصد به ۴ هزار و ۸۶۳ واحد، انتشار و چاپ با (۵۰۸۷۵) ریزش معادل (۴.۱۸) درصد به یک هزار و ۱۶۷ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «فجام، سنیر، شکلر، سفار، سخزر، خچرخش و ونیکی» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غمهرا، شفا، وصنا، چکاوه، چافست، فایرا و ددام» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۵۰۶ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۹۸۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۱ هزار و ۸۰۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر