03 دی 1398 - 09:11
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

نباید زمینه رشد بیشتر قدرت دلار داده شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه نباید زمینه رشد بیشتر قدرت دلار داده شود، گفت: باید به سمت واقعی کردن قیمت ها و تک نرخی کردن ارز حرکت کنیم.
کد خبر : ۱۰۹۷۹۲
دلار

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر اینکه امکان کنترل نرخ ارز به صورت دستوری وجود ندارد، گفت: باید به سمت واقعی کردن قیمت ها و تک نرخی کردن ارز حرکت کنیم.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سیستم پلیسی نظارتی بر عملکرد بازار ارز صحیح نیست، افزود: توان این نوع مقابله با افزایش قیمت ها وجود ندارد و تاکنون نیز برای کنترل قیمت ها خیلی هزینه ها شده است.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از دو نرخی بودن ارز در لایحه بودجه ۹۹، تصریح کرد: تاریخ ثابت کرده ارز دو نرخی مفسده زا است، از اینرو لازم است تک نرخی شدن آن در رایزنی با دولت پیگیری شود.


جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه لایحه بودجه باید درآمدها و هزینه ها را به صورت واقعی در نظر بگیرد، گفت: اگر بودجه غیر واقعی باشد به بالا بردن سطح انتظارات مردم و در نتیجه رشد تورم در جامعه منجر می شود.


وی با تاکید بر اینکه از دیگر تبعات غیر واقعی بودن درآمدها و هزینه ها در بودجه کاهش ارزش پول ملی است، تصریح کرد: نباید زمینه رشد بیشتر قدرت دلار داده شود، از اینرو باید سازوکارهای مناسب در این حوزه در دستور کار قرار بگیرد.


جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه بودجه ۴۸۴ هزار میلیارد تومانی می تواند به افزایش قیمت دلار، رشد تورم و نقدینگی منجر شود، گفت: باید تصمیمی قاطع برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور گرفته شود، در غیر اینصورت باید منتظر عواقب شرایط بد اقتصادی باشیم.

برچسب ها: نرخ ارز کنترل
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها