فرصت سازی بودجه سال ۹۸ برای بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در بودجه سال آینده موضوعی که کلیت بازار سهام را تهدید و در پی آن موجب افت شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها شود، وجود ندارد و این یک فرصت سازی مناسب برای بازار سهام است.
کد خبر : ۱۰۹۸۲۸
بورس

حسن خدایی در گفتگو با ایبِنا در خصوص وضعیت بازار سرمایه گفت: روند رو به رشد و موج صعودی دوباره بازار سهام تقریبا از یک ماه پیش آغاز شده که یکی از فاکتورهای اثرگذار در این زمینه تورم انتظاری می‌باشد که باید به این مولفه افزایش و نوسانات نرخ ارز بویژه دلار را اضافه کرد.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: این در حالی است که بهبود شرایط جهانی کالاها در پی کاهش تنش‌های سیاسی میان چین و ایالات متحده را هم باید به این موضوعات اضافه کرد.


وی اضافه کرد: همچنین این روزها شاهد بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس هستیم که در بودجه سال آینده نیز موضوعی که کلیت بازار سهام را تهدید و در پی آن موجب افت شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها شود، وجود ندارد.


این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: یکی از مولفه‌های قابل توجه در خصوص اقتصاد کشور کسری بودجه است که در صورت وقوع آن، اثر خود را در قالب تورم نشان می‌دهد و تورم نیز به عنوان یکی از موارد اثرگذار بر رشد شاخص بورس و قیمت‌ها همواره مطرح بوده است.


وی ادامه داد: بر این اساس سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در بازار سهام باید سهامی را برای خرید و سرمایه‌گذاری انتخاب کنند که تحت تاثیر عوامل مختلف آینده خوبی داشته و رشد و سود را نصیب سهامداران کند.


این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به سهامداران بویژه تازه‌واردان به بورس توصیه کرد که همه جوانب را برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام مدنظر قرار دهند و به این موضوع توجه داشته باشند که سرمایه‌گذاران در بازار سهام آینده را می‌خرند و بر اساس آن سود و زیان می‌کنند.


وی گفت: از این رو موضوعاتی همچون نوسانات نرخ ارز و کالاهای جهانی و نیز نفت، رکود اقتصادی، کاهش یا افزایش قیمت‌ها، موضوعات سیاسی داخلی و خارجی، میزان تولید و هزینه تمام شده تولیدات در شرکت‌ها، وضعیت صنایع، عوامل اثرگذار بر سودآوری شرکت‌ها، چگونگی تامین مواد اولیه و ارزبری این مواد و بسیاری دیگر از موضوعات از جمله موارد اثرگذار بر رشد یا کاهش قیمت سهام شرکت‌ها است.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به همین دلیل یا باید تمامی این جوانب برای دادوستد سهام در بورس بویژه توسط تازه‌واردان مورد ارزیابی و توجه قرار گیرد و یا این که این دسته از سهامداران به‌صورت غیرمستقیم و با استفاده از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به دادوستد سهام کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر