27 آذر 1398 - 14:21

آغاز به کار مرکز نوآوری بانک تجارت

مرکز نوآوری بانک تجارت با نام پنجره نوآوری تجارت از امروز آغاز به کار کرد.
کد خبر : ۱۰۹۸۳۸
تجارت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بانک تجارت با تاسیس مرکز نوآوری خود با نام پنجره نوآوری تجارت از امروز اقدامات خود را در زمینه توسعه خدمات مالی فناورانه به صورت گسترده‌تری اجرایی خواهد کرد. هیبت‌اله سمیع معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور سازمان و سرمایه‌گذاری در مراسم افتتاح این مرکز اظهار داشت: بانک تجارت در طول ۴۰ سال فعالیت خود در اکوسیستم اقتصادی کشور همواره با حمایت از صنایع و کارافرینی نقش‌افرینی کرده است و اکنون با بازسازی ترازنامه بانک و بهبود آن در آستانه تحولات بزرگ در بسترسازی محیط کسب و کار قرار گرفته است.


سمیع با تاکید بر اینکه تجربیات صنعت بانکداری در دنیا نشان می‌دهد که بانک‌ها دیگر با مدل سنتی قادر به رقابت نیستند و امروزه تحول و مدل کسب و کار یک انتخاب نیست بلکه یک اجبار است، ادامه داد: تحول هوشمند نه تنها ارائه محصولات خاص به مشتریان بلکه راه حل محوری است و سوپرمارکت‌های مالی، ارائه خدمات تسهیل کننده کسب و کار، خدمات مشاوره‌ای، زنجیره ارزش و راهکارهای ارزش افزوده خدماتی است که با ایجاد این تحول در دستور کار بانک‌ها قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه با تحول دیجیتال، بانک‌ها از یک طرف با چالش‌هایی چون ناکارامدی خدمات سنتی در شعب، بروزرسانی سیستم قدیمی و مقررات دست و پاگیر مواجه هستند و از طرفی انتظارات مشتریان تغییر کرده است، افزود: در این شرایط استارتاپ‌ها و فین‌تک ها توانسته‌اند بازار خوبی پیدا کنند و هرچند بانک‌ها در ابتدا آنها را به رسمیت نمی‌شناختند اما اکنون همکاری خوبی با یکدیگر دارند.


معاون مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به اینکه براساس تحقیقات یک موسسه بین‌المللی ۶۴ درصد مشتریان بانک‌ها از حداقل یک پلتفرم مالی استارتاپی استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه این گروه در مدل کسب و کار بانک تجارت نیز پررنگ‌تر شده است.


سمیع با اشاره به کلان‌پروژه‌های بانک تجارت تصریح کرد: در کنار کلان پروژه خدمات آی تی که با همکاری بانک و شرکت خدمات انفورماتیک انجام شده است، تحول دیجیتال یکی دیگر از کلان پروژه‌ها است که در حال حاضر نقشه آن تدوین شده و اهدافی چون زیرساخت‌های بانکی، بانکداری باز، امنی چنل و توسعه فین‌تک‌ها را به منظور تسهیل و شخصی‌سازی ارائه خدمات به مشتریان در دستور کار دارد.


وی یادآور شد: کمیته راهبری کسب و کارهای مبتنی بر فناوری نوین سال گذشته در بانک شکل گرفت و دستاوردهای خوبی در زمینه بانکداری دیجیتال، بانکداری باز، بانکداری اجتماعی، تاسیس شرکت‌های کسب و کاری بانک، ورود به پروژه رمزارز ققنوس و ایجاد پنجره نوآوری تجارت داشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها