تاثیر برگزیت سخت بر بازارهای مالی اروپا

همزمان با بالاگرفتن دوباره احتمال خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا، ارزش پوند و شاخص سهام بازارهای اروپایی کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۰۹۸۴۲
برگزیت

به گزارش ایبِنا، ارزش برابری پوند، واحد پول بریتانیا بیش از یک درصد کاهش یافته و این در حالی است که پس از قطعی شدن نتیجه انتخابات پارلمانی بریتانیا و پیروزی محافظه‌کاران به رهبری بوریس جانسون، ارزش پوند در برابر یورو و دلار آمریکا تقویت شده بود.


به گزارش رویترز شاخص ۱۰۰ بورس اوراق بهادار فایننشیال تایمز (FTSE ۱۰۰) که روز دوشنبه بهترین رکورد خود در یک سال گذشته را تجربه کرده بود، ‌ روز سه‌شنبه با ۲ دهم درصد کاهش به افزایش احتمال برگزیت سخت پیش از پایان سال ۲۰۲۰ واکنش نشان داد.


افت شاخص‌های بورس البته منحصر به بریتانیا نبود؛ در حالی که واکنش مثبت بازارهای آسیایی به فاز اولیه توافق تجاری میان ایالات متحده و چین ادامه دارد، بازارهای فرانسه و آلمان روز گذشته را با کاهش شاخص‌ها آغاز کردند.


بر اساس آخرین توافق میان بریتانیا و اتحادیه اروپا، دولت بریتانیا تا پایان ژانویه ۲۰۲۰ (حدود یک ماه و نیم دیگر) برای اجرای برگزیت فرصت دارد. با پیروزی محافظه کاران در انتخابات پارلمانی زودهنگام بریتانیا، بوریس جانسون توانایی کامل برای خروج فوری از اتحادیه اروپا را با یا بدون توافق دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها