29 آذر 1398 - 10:53
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

دوربین نظارتی بانک مرکزی در بازار ارز روشن است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت قطع وابستگی اقتصاد به دلار، گفت: کنترل مسنجم شکل گرفته از سوی بانک مرکزی بر بازار نوسانات قیمتی را بعد از اصلاح نرخ سوخت به حداقل ممکن رسانده است.
کد خبر : ۱۰۹۸۵۰
انارکی محمدی

احمد انارکی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با بیان اینکه با اصلاح نرخ بنزین رشد نرخ‌ها در بازار طبیعی بود، گفت: خوشبختانه کنترل مسنجم شکل گرفته از سوی بانک مرکزی بر بازار این نوسانات قیمتی را بعد از اصلاح نرخ سوخت به حداقل رسانده است.


نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس، با تاکید بر اینکه تغییر نرخ بنزین و حامل های انرژی و همچنین دلار بر تمامی مولفه های اقتصادی کشور تاثیر دارد، افزود: طبق پیش بینی‌ها تغییر ۴ تا ۶ درصدی نرخ‌ها در نتیجه افزایش قیمت بنزین طبیعی است اما اگر کنترل‌ها بر بازار مناسب نباشد، این نوسان قیمتی حتی بیش از ۳۰ درصد هم خواهد بود.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برنامه مداری بانک مرکزی یک بار به طور جدی نوسانات قیمتی در بازار ارز را به آرامش بدل کرد، تصریح کرد: تجربه نشان داده که بانک مرکزی باز هم می‌تواند نوسانات چند هفته اخیر را به سمت ثبات و در نتیجه افت قیمت ها هدایت کند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر اینکه کاهش وابستگی به دلار از ضرورت هایی است که باید از سوی بانک مرکزی پیگیری شود، گفت: تا زمانی که وابستگی به دلار به صفر نرسیده باید مدام با سیاست‌گذاری مانع از تلاطم قیمتی در بازار باشیم.


این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: افزایش صادرات و کاهش واردات یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در حوزه ساماندهی بازار ارز است از این رو باید مشوق هایی از سوی دولت در این حوزه به تولیدکنندگان موفق برسد.
 گفت وگو از مینا ساعتچی


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر